2021. június 19., szombat

Lotti


MUSIC CHALLENGE - Lee Sungkyung: As we live


– Tami! – derül fel Dana arca, amint meglát. Suttogva ejti ki a nevem, miközben fejével a bölcső felé int. Sosem szabad hangosan beszélni, ha Lotti alszik, mert az ő álma szent legjobb barátnőm számára, ahogy minden más is, ami a lányával kapcsolatos.

– Hogy vagy? – lépek közelebb hozzá. Lotti születése óta folyton ezt kérdezgetem tőle, pedig régen annyi egyéb kérdést tettem fel neki: Melyik könyvet olvastad legutóbb? Szerinted bejövök Rolinak? Hányra menjek holnap érted? Jól áll nekem ez a szín? Kérdések, melyek egykor az életünket jelentették, ma már azonban ostoba légyzümmögésnek hatnak.

– Kicsit fáradtan, de ezt már megszoktam. Csoda, hogy végre elaludt. A keresztlányod egy igazi sziréna – nevet fel őszintén. Ahányszor a kicsiről beszél, a világ legszebb mosolya terül el az arcán.

– Hoztam neki valamit. – Lehajtott fejjel kezdek kotorászni a táskámba, nehogy észrevegye a szememben megjelenő könnyeket. A szája elé kapja a kezét, amikor megérinti a neon pink, fidres-fodros babaruhát. Ha Lotti nem aludna, biztosan felsikkantott volna örömében. Emlékszem, mi volt az első mondata, miután kiderült, hogy kislánya lesz: „Legalább nem egy fiúnak kell hordania a cuki rucikat, amiket megvettem.” Aztán a nyakamba ugorva úgy rázendített, hogy a kórházban tartózkodó többi kismama azt hitte, rossz hírt kaptunk.

Dana és én az általános iskola első évétől kezdve elválaszthatatlan barátnők vagyunk. Az ovis legjobb barátnőm vidékre költözött, ezért egész nyáron azért siránkoztam a szüleimnek, hogy azonnal kövessük őket Debrecenbe, mert én nem vagyok hajlandó Luca nélkül iskolába járni. Természetesen nem mentünk sehova, ami azt eredményezte, hogy a bátyámtól kapott gesztenyét szorongatva merészkedtem be a rettegett suliba. Legszívesebben az alvós kacsámat vittem volna magammal, de azt gondoltam, amiatt biztos kigúnyolnának, ezért Alex kitalált egy mesét a szerencsét hozó gesztenyéről, és hozzátette, hogy ha valamiért nem működne az ereje, csak keressem meg őt a második emeleti folyosó harmadik termében.

Amikor először megpillantottam Danát, épp egy fiút gyepált, amiért az rossz szavakkal illetett egy másik gyereket. Egyszerre voltam lenyűgözve, és töltött el félelem a jelenetet látva. Napokig elkerültem; csak a távolból csodáltam, ahogy megvédi a többieket, míg végül rám nem került a sor. Szerettem volna felülni az udvaron elhelyezett egyik hintára, de az egyik fiú menet közben kigáncsolt, hogy ő érhessen oda előbb. Vérző térdemre meredve, remegő ajkakkal azon voltam, hogy felkeresem Alexet, ám egy kéz végigsimított a hajamon, mielőtt cselekedhettem volna. Dana mellém ülve így szólt: „A mi udvarunkon van egy hiper-szuper függőágy. Sokkal menőbb, mint ez a hinta. Gyere át, majd meglátod, milyen kényelmes!”

Még évekkel később is az volt a kedvenc tevékenységünk, hogy egymással szemben befeküdtünk a függőágyba, a lábunk összeért, a kezünkben tartott fagyi olvadozva folyt mindenfelé, mert annyit beszéltünk, hogy nem bírta a nagy melegben. Külön gimibe mentünk, mert ő egy művészetibe felvételizett, míg engem az unalmas számok vonzottak, de egy nap sem telt el találkozás vagy legalább telefonálás nélkül. Dana mindig ott volt: amikor elváltak a szüleim, amikor az imádott bátyámnál rákot diagnosztizáltak, amikor egy szemétláda majdnem megerőszakolt, és amikor az első pasim megcsalt…

– Dana… – fogom meg gyengéden a kezét. – Áron és én Bécsbe költözünk. Tudod… Áron kapott egy nagyon jó állásajánlatot, és hát Alexhez is sokkal közelebb lennék így…

– És te ezért sírsz? – mereszti rám gyönyörű kék szemeit értetlenül. – De hiszen ez fantasztikus! – Az izgatottságtól kicsit megemeli a hangját, de rögtön vissza is fogja magát, aggódva a bölcső felé nézve.

– Igen, de… Akkor nem találkozhatunk mindennap.

– Ugyan már, csajszi! Bécs nem a világ vége, ráadásul az okos telefonok manapság már csodákra képesek. Emlékszel, mekkora telefonszámlákat produkáltunk régen? Most itt van a FaceTime, a Messenger, szóval órákat csacsoghatunk anélkül, hogy fogyna a pénzünk. – A zsebembe csúsztatom remegő kezem, ahol gyenge ujjaim a szerencsehozó gesztenyére fonódnak. Több mint húsz éves, mégsem vagyok képes megválni tőle. Végül is Alexet meggyógyította. Nem tehetne csodát csak még egyszer? – Várj! Felébresztem Lottit. El kell búcsúznod tőle.

– Ne! – kiáltom túl hangosan. – Ne hülyéskedj! Hadd aludjon… – De Dana már a bölcsőnél is van. Elkeseredetten nézem végig, ahogy puszikat nyom a baba arcára, hogy olyan csodálattal néz rá, mint senki másra, hogy átöltözteti a fidres-fodros, neon pink ruhába, majd a kezembe adja, hogy lőhessen rólunk néhány fotót. Hamis mosolyba fojtom a szívem sajgását, ami elevenebben feszíti szét a mellkasomat, mint bármikor ezelőtt. Egy pillanatra becsukom a szemem, és elképzelem, hogy egy párhuzamos univerzumban milyen forgatókönyv játszódik le most. Az illúzió túl szép, én viszont a tehetetlenségtől ordítani szeretnék, amiért nem válthatom valóra az ábrándjaimat.

– Ezt meg miért kapom? – húzza fel a szemöldökét meglepetten Dana, amikor a kezébe csúsztatom a gesztenyét.

– Mert ez a legnagyobb kincsem. – Ez nem igaz. A legnagyobb kincsem a barátsága volt, erre cserbenhagyom, holott nagy szüksége lenne rám. Amikor a karjába zár, mindent megadnék azért, hogy csak egyetlen percre visszakaphassam azt a Danát, aki csúszómászókkal riogatta a rossz gyerekeket, aki tizenhárom évesen meztelen tüntetést szervezett a bundahordás ellen, aki három egymást követő éjszakán lefeküdt három fivérrel, aki letolt bugyiban járt örömtáncot a terhességi tesztjét lobogtatva… De a gesztenye ezúttal némaságba burkolózva hever a bölcsőben, mivel Lotti nem tudta megfogni, amikor az anyukája felé nyújtotta.

Erőtlenül botorkálok végig a folyosókon. A falak összemosódnak könnyáztatta szemeim előtt, emlékeztetnem kell magam a légzésre, arra, hogy nem pánikolhatok be, mert azzal nem csak magamnak ártanék. Mindig ilyen állapotba kerülök, ha meglátogatom Danát. Így éreztem magam tegnap meg tegnapelőtt, de holnap már nem fogom, mivel Ausztriába menekülök előle. Mégis hogy tehetek ilyet? Hogy hagyhatom itt? Fordított esetben ő vajon hogyan cselekedne? Annyi éven át osztozkodtunk a jón és a rosszon egyaránt, mire én képes vagyok hátat fordítani neki…

Amikor meglátom Dana anyját a vőlegényembe karolva közeledni, végleg elszakad bennem valami. Úgy tántorgok oda hozzájuk, mint egy részeg, és csak annak köszönhető, hogy nem esek térdre előttük, hogy Áron még idejében elkapja a karomat. Fájdalommal teli tekintettel néz rám, amibe az én lelkem is belesajdul. Mindennap szemtanúja annak, hogy egy részem meghal, amikor kijövök Danától, pedig ő nem ezt érdemli. Egy olyan menyasszonyt érdemel, aki izgatottan nézeget magának ruhát, helyeket a nászútra, aki finomságokkal várja vacsorára ahelyett, hogy folyamatosan a megváltoztathatatlanon bánkódna.

– Maga mit keres itt? – köpöm oda Dana anyjának. Belekapaszkodom Áron kezébe, megszorítom, hogy ezzel jelezzem, milyen fontos nekem a jelenléte, de teljes mértékben még nem koncentrálhatok rá. Már megint hátrébb sorolom, amit gyűlölök, csakhogy nem tehetek másképp, amikor ez a nő képmutatóan elém libeg, mintha minden a legnagyobb rendben lenne.

– A lányomhoz jöttem – krákogja alig hallhatóan. Gúnyos, fület sértő nevetés szakad ki belőlem, melynek hallatán az asszony összerezzen. Áron megpróbál visszahúzni, de én közvetlenül az arcába akarom vágni a sérelmeimet. Az igazságot, ami úgy mardos, mintha bármelyik pillanatban széttéphetne.

– Egy év elteltével jutott eszébe, hogy van egy lánya? Hol volt akkor, amikor Dana megtudta, hogy beteg a magzata? Hol volt, amikor Gergő elhagyta, mert nem értett egyet azzal, hogy Dana megtartja a babát annak ellenére, hogy talán csak pár napot élhet születése után? – Egyre hangosabban beszélek. Nem érdekel, hogy kíváncsi vagy becsmérlő tekintetek vetülnek ránk. Dana anyja sírni kezd, amit én már nem tudok. Túl sokat sírtam, túl régóta hallgattam. Most azon a sor, hogy mindent kiüvöltsek magamból, hátha kicsit megkönnyebbülök utána. – Hol volt abban a huszonnégy napban? Hol volt Lotti halálakor? És hol volt akkor, amikor a lánya beleőrült a gyermeke elvesztésébe? Én voltam mellette, amikor mindennek ellenére boldogan várta a babája születését. Én voltam mellette, amikor egyfolytában énekelt neki, mert azt akarta, hogy emlékezzen a hangjára a Mennyországban. A karjaimban tartottam, amikor Lotti az ő karjaiban hunyta le örökre a szemét. És utána… Úgy tettem, mintha az a játék baba a keresztlányom lenne. Órákon át válogattam a megfelelő ruhákat egy kibaszott játék babának!

A számra tapasztom a kezem, de már nincs időm arra, hogy kirohanjak a mosdóba. Lehányom a cipőmet, amit aztán Áron tisztít meg, és akkor megfogadom, hogy ennek ma vége. Bár a szívem szakad bele, hogy itt kell hagynom Danát, nem tehetem ezt tovább Áronnal. És főleg nem tehetem a kisbabámmal. Nem kockáztathatom az életét egy halott gyermekért…

– Végig itt voltam… – motyogja Dana anyja a padlót fixírozva. – Az üvegfalon át néztelek titeket, vagy Daniellát, amikor egyedül volt. Ő az egyetlen gyerekem, Tamara. Az ember mindig a legjobbat akarja a gyerekének. Meg is halna érte. Én meghaltam volna, ha úgy Lotti életben maradhatott volna. Amikor Dana kislány volt, megálmodtam a jövőjét. Nem volt benne egy férfi, aki faképnél hagyja a legnagyobb bajban, és nagyon nem volt benne egy kisbaba, aki csak huszonnégy napig élhet. Egy anyának tudnia kéne, mit tegyen ilyenkor. Meg kéne vigasztalnia a gyermekét, de én nem tudtam… Csak néztem őt, és nem bírtam megmozdulni, megszólalni… Hibáztam, de nem akarok több hibát elkövetni, érted? Mostantól én fogok órákon át válogatni a babaruhák közt, én fogom elringatni azt a babát, aminek csak Dana hallhatja a sírását.

Megkönnyebbülve omlok az asszony ölelésébe. Még ha nem is párolog el rögtön a haragom, mázsás szikla gördül le a szívemről azt hallva, hogy Dana mégsem lesz egyedül ezután. Mivel a remény mindent túlél, megkérem, hogy szóljon, ha a lánya jobban lesz, és persze akkor is, ha rosszabbul, mert azonnal autóba pattanok, és száguldok hozzá, hiszen Bécs tényleg nem a világ vége. Talán nem fogok bejárni mindennap, de nem is ma látom utoljára azt a személyt, akinek a boldogsága az én boldogságom is volt, ahogy a fájdalmán is egyformán osztoztam vele. Egyik részem szeretné követni, hogy meglessem, hogyan viselkedik Danával, de inkább a másik részemre hallgatok, ami teljes erejével az új életem felé húz.

– Mi lenne, ha megünnepelnénk, hogy kislányunk lesz? – mormolom Áron ajkára, miután beszállunk a kocsiba.

– Kislány? Miért nem mondtad korábban? – Mielőtt bejöttem Danához, elvégezte az orvosom a genetikai ultrahangot, ami nem csak azt mutatta ki, hogy a baba makkegészséges, hanem a nemére is fény derült. De annyira a barátnőm bűvkörében éltem, hogy elfelejtettem megosztani a hírt Áronnal, aki teljesen letört, amiért nem engedték el a munkahelyéről a vizsgálatra. Ismét megfogadom, hogy mostantól minden más lesz. Piszok mázlista vagyok, amiért a szerelmem itt ül mellettem, és fülig érő vigyorral puszilgatja a hasamat, azt gügyögve, hogy apuci kis hercegnője. Meg azért is, mert a babám nem beteg, a bátyám is meggyógyult, és megismerhettem egy csodálatos lányt, akivel rengeteg csodálatos közös emléket őrzök.

– Szívem… Tudom, hogy morbid, és rossz ómen, meg minden, de… Lehetne Lotti a neve? – Alig merem kiejteni a számon a kérdést, amit egy szívdobbanásnyi áthatolhatatlan csend követ. Aztán Áron mélyen a szemembe néz, megszorítja a kezem, és azt válaszolja:

– Szerintem ennél szebb neve nem is lehetne. – Könnycseppek gördülnek végig az arcomon, de ezúttal a boldogság szülte őket. Amikor megcsókolom Áront, minden megszűnik körülöttünk. Csak ő és én létezünk, meg a szerelmünk gyümölcse, aki pont ezt a pillanatot válassza ki, hogy megmutassa, mekkorát tud rúgni.

Felszabadultan, nevetgélve tesszük meg az utat, és a másnapi indulást tervezgetjük. De még valakitől el kell búcsúznom, és ezt Áron is tudja, ezért szó nélkül a temetőbe visz. Dana nem vett részt a saját lánya temetésén, mert összeomlott a kicsi halálakor. Sosem fogom elfelejteni azt a huszonnégy napot. Lotti olyan törékeny volt, lélegezni sem tudott hosszabb távon magától, így Dana végig a kórházban maradt vele. Egy percre sem akart elmozdulni mellőle, ami azt jelentette, hogy én is állandóan mellettük voltam. Ő egyszer sem sírt; csak mosolygott és mosolygott az ő angyalkájára, egész nap szebbnél szebb meséket mondott neki, és énekelt. Amikor már nagyon nem bírtam, kimentem a mosdóba, és percekig zokogtam a falnak dőlve. Miután visszamentem, Dana ugyanúgy mosolygott, mesélt, és énekelt, és én nem értettem, hogy képes ezt becsavarodás nélkül végigcsinálni. Még aludni sem volt hajlandó, olyan görcsösen figyelte a baba levegővételeit. Ha felül is kerekedett rajta a kimerültség, negyed óránként felriadt, mintha a legszörnyebb rémálom gyötörte volna; csak sajnos az a rémálom az ő esetében maga volt a tagadhatatlan valóság.

Lotti egy borús estén vált valódi angyallá. Vártam, hogy Dana mikor kel ki magából, mikor kezd toporzékolni, törni-zúzni, de eltelt egy óra, kettő, és ő még mindig ringatta a halott kisbabát. Amikor elvették tőle, egyszerűen összeesett, és hetekig nem kelt fel. És miután felkelt, már nem volt önmaga. Azt ordította, hogy valaki elrabolta tőle a kisbabáját. A haját tépte, a falba verte a fejét, rátámadt a személyzetre… Nem tudom, milyen inditatásból, de bevittem neki azt a babát, amivel kiskorunkban játszottunk. Azon nyomban lehiggadt, arcára hamis boldogság okozta mosoly költözött, és azóta semmi nem változott.

A párhuzamos univerzumban elmondom Danának, hogy nekem is kislányom lesz. Visítva körbetáncoljuk a házat, azt mondogatva, hogy a lányaink ugyanolyan elválaszthatatlan barátnők lesznek, mint mi. Dana és Lotti velünk jön Bécsbe, ahol két utcával arrébb bérelnek lakást. Mire a babám megszületik, Dana megismerkedik álmai férfijával, akit cseppet sem zavar, hogy gyereke van, sőt, imádja Lottit. Péntek esténként az apukákra hagyjuk a lányokat, és maratoni sorozatnézést tartunk nagyon sok fagyi és nachos társaságában. Vasárnaponként nagy ebédeket csapunk, amire Alex és a párja is csatlakozik. Amíg a kicsik délutáni sziesztájukon durmolnak, mi vérre menő kártya partikat folytatunk, ahol Dana szó szerint mindent megtesz annak érdekében, hogy nyerjen.

– Hát szia, angyalka! – Remeg a hangom és a végtagjaim, amikor teleszórom a sírt fehér rózsaszirmokkal. Melegség jár át, amint megpillantom a vázában álló friss frézia csokrot, amit minden bizonnyal a nagymamája hagyott ott. Szégyellem magam, amiért egyszer sem látogattam el ide a temetés óta, mialatt a játék babát ajándékokkal halmoztam el. Szinte érzem az apró ujjacskákat, amik gyengén megszorították a kezem, látom ködfátylas szemeit, melyeket álomittasan rám emelt, és hatalmas szeretet árad szét a testemben. – Kérhetek valamit? Lennél az én kislányom őrangyala? És vigyázz anyukádra is, jó? Ő nagyon szeret téged még most is. Nem kaphattál volna nála jobb anyukát. Remélem, nem fázol, és nem félsz, és van valaki, aki mindig mosolyogva énekel neked… Szeretünk, Lotti!


„Könnyű álmot hozzon az éj,
Altasd el, hűs dunai szél,
Aludj el,
Kisember,
Aludj el!

Álmodj hintát, homokozót,
Álmodj rétet, kis patakot,
Aludj el,
Kisember,
Aludj el!"

 

 

 

9 megjegyzés:

  1. Szia!^^
    Azta, hát ez a novella most több dolog miatt is nagyon megérintett, és nekem a nehéz téma ellenére elképesztően tetszett. Mind a két lány barátsága, mind a fájdalma egy baba elvesztésének, meg a döntés súlya egy beteg magzatnál, és az anyai szeretet is teljesen átjött, most is pityeregtem rajta, bár a te írásaidon szinte mindig xd
    Kb két éve vesztette el a babáját a lovasoktatóm, aki olyan nekem mintha a nővérem lenne, tényleg a családom és az egyik legjobb barátom, és talán emiatt tudtam ennyire átélni a fájdalmat, amit Dana érezhetett, mert én is testközelből láttam. Igazából nincsenek is erre szavak szerintem, az egyik legszörnyűbb dolog, ami történhet egy nővel, és hát azt nagyon remélem, hogy te nem egy hasonló fájdalomból írtad ezt a novellát :(
    Annyira nehéz egyébként ez a helyzet, hogy ha már magzat korban tudni lehet, hogy beteg a baba. Én mondjuk úgy gondolom, hogy ameddig van esély arra, hogy boldog élete lehet a gyereknek, addig ugyanúgy megérdemli az esélyt az életre, mint bárki más, aki egészséges, úgyhogy Dana döntését teljesen meg tudtam érteni, azt pedig iszonyú szomorúnak tartom, hogy vannak olyan gyáva férfiak, akik emiatt elhagyják a párjukat, és ezzel együtt a születendő gyereküket. Szörnyű komolyan sok ember értékrendje, vagy nem is tudom hol csúsznak el ilyenkor a dolgok :(
    Egyébként itt az egész család szerintem szörnyűen viselkedett. Egy anyának ilyenkor tényleg az lenne a dolga, hogy ott álljon a lánya mellett, mert hiába neki is nagy a fájdalma, az anyának aki éppen elvesztett egy kisbabát ezerszer nagyobb. És hát a vigasztalás nem is kell extra dolgokból álljon, elég ha ott áll mellette támaszként. Ez is egyébként biztos hozzájárult ahhoz, hogy Dana beképzelte ezt a kisbabát, bár azért ez szerintem elég durva, hogy így hagyták neki, ez azért tuti komoly dolog, ami pszichológus/pszichiáter kezelésére szorul, bár erről nem nagyon írtál semmit, hogy próbálták e neki elmondani, csak így megfordult ez olvasás közben a fejemben.
    És hát az a tény is, hogy miközben Dana elvesztette a babáját, Taminak kislánya lesz... hát tényleg ez a sors fintora, és nagyon nehéz az ilyet egy barátságban is jól kezelni, és hát valahol érthető Tami menekülése, bár azért én nagyon remélem, hogy tesznek valamit Dana felépülése érdekében, és hogy sikerül majd Taminak és Áronnak boldogan felnevelni a kislányukat ‹3
    Egyébként azért olvastam el ilyen hamar, mert mikor megláttam a címet heart flutteringeltem :D a kutyusomat is Lottinak hívják, most is éppen a komment írása közben itt fekszik az ölemben, és mindig ha meglátom ezt a nevet valahol repülök is olvasni xd
    A végén a kis versike, meg hogy elment a sírjához megkérni, hogy legyen az őrangyala az ő kislányának, aki szintén Lotti... hát igen, megsirattál most is.
    Megint egy csodálatos és érzelmes novellát sikerült összehoznod, és a nehéz és fájdalmas téma ellenére nekem nagyon tetszett :D Remélem, hogy a következő challengben is ilyen csodás írásokat olvashatunk majd tőled, mint a mostaniban, és nagyon örülök, hogy végig itt tudtál lenni és tudtunk tőled olvasni!
    Köszönöm, hogy olvashattam, és nem csak ezt, hanem mindegyik írásodat!^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia^^
      Tényleg nehéz lehet egy ilyen döntést meghozni, de az a legdurvább, hogy mostanában több olyan történetbe futok bele szülős csoportokban, hogy pl. Down-szindrómát állapítottak meg a magzatnál, erre egy egészséges csecsemő született… Azért ez szerintem több mint gáz 2021-ben…
      Én nem is tudok szörnyűbbet elképzelni egy gyermek halálánál… Ahogy mondják: vannak árvák, özvegyek, de arra még kifejezés sincsen, ha egy anya elveszíti a gyermekét… De nem, hála az égnek ez nem egy igaz történet volt részemről:-) A lovas oktatódat nagyon sajnálom! Emlékszem, én hogy kétségbe tudtam esni, ha pár percig nem mocorgott a babám várandóság alatt, mert egyébként meg nagyon aktív volt már akkor is. És persze rémtörténetekkel is el voltam látva, nem volt elég a saját paranoiám…
      Szerintem az is lényeges, hogy milyen betegségről van szó. Ha „csak” fogyatékos, akkor is lehet persze azt mondani, hogy én nem vállalok be egy downos babát. Viszont ha nagyobb a baj… Volt egyszer a Grace klinikában egy olyan eset, ahol a baba meghalt pár perccel a születése után… Lehet, hogy rosszul emlékszem, de a csontjaival volt valami, hogy összetörtek a születés alatt, vagy mi (lehet, hogy most tök hülyeséget mondok), mindenesetre ezt már a terhesség korai szakaszban meg tudták állapítani, és biztos volt, hogy a baba max. néhány órát élhet születése után… Ebben a helyzetben én biztosan elvetettem volna, nem tettem volna ki a fájdalomnak, szenvedésnek:-((((((((
      Egyébként Dana egy pszichiátriai szanatóriumban volt, csak ezt nem tettem nyilvánvalóvá, bocsi! Csak annyit írtam, kórház, de valójában speciális hely volt. Az anyja viselkedése tényleg borzalmas volt, de sajnos vannak ilyen anyák, sőt, még rosszabbak is a környezetemben… Mindig fura látni, mert az én anyukám mindig a legnagyobb támaszom volt, de egyszerűen vannak sajnos olyan családok, ahol ez nagyon nem így van, és simán lehet, hogy számukra meg az a fura, hogy mi mennyi mindent együtt csinálunk anyával…
      Ez valóban nagyon nehéz lehetett Taminak, és nem is tudom, én az ő helyében meg tudtam-e volna ezt lépni. Na de sose kerüljek egyikük helyzetébe se!XD Mert számomra a legjobb barátnőmmel való kapcsolatom nagyon mély, és képtelen lennék választani:/
      Nagyon szép neve van a kutyusodnakXD Én azokban a napokban a játszótéren voltam a kisfiammal, és volt ott egy kislány, akit Lottinak hívtak. Amúgy is tetszett ez a név, de amikor úgy döntöttem, ezúttal (először) magyar nevekkel fogok írni, valahogy teljesen adta magát, hogy ez legyen a főszereplő kislány neve^^
      Mindenképp ott leszek a következő challenge-ben is, és remélem, a jövőbeni történeteim is tetszeni fognak<3
      Köszönöm, hogy írtál!

      Törlés
  2. Szia! ;;

    Hát ez egy borzasztó szomorú téma, de ennek ellenére nagyon tetszett, mert annyira valóságos és érzelmekkel teli volt, hogy kifacsarta a szívem.
    Szörnyű, egy nőnek, anyának a legrosszabb, amikor a gyermekét veszíti el, és annyira rossz, hogy ez képes odavezetni, hogy ennyire lezuhanjon, hogy azt képzelje, a játékbaba az ő kislánya. Ez szörnyű, mekkora fájdalma lehet, el se tudom képzelni. Annyira rossz. Tényleg csak remélni tudom, hogy nem saját fájdalomból írtad, de ha mégis, és így kicsit azt érzem, hogy valamilyen szinten de, akkor remélem, hogy könnyebb a lelked ezután, hogy megírtad. <3

    Tetszett nagyon a köztük lévő barátság, durva, hogy általános iskola óta, ez ritkább szerintem, hogy azóta legjobb barátság legyen, de nagyon idilli és szép, örülök, hogy mégis van ilyen. Aranyosak voltak nagyn a gyerekkori emlékek, a hintaágyban fagyizás, a gesztenye ezek kis mosolyok voltak a szomorú sötétségben, ami a témáját, hangulatás meghatározták a novellának.
    Az is annyira rossz, hogy Dana anyukája, volt férje nem támogatták, nem álltak úgy mellette, ahogy szükség lett volna rá, hanem a saját fájdalmukba menekültek. De remélem, ezután az anyuka ott lesz a lányának és segítenek neki kijutni ebből, feldolgozni a feldolgozhatatlant.

    Megértem, hogy ez mennyire nehéz lehetett Taminak, hogy mekkora bűntudata van, hogy elköltöznek, de ugyanakkor szüksége is van neki is egy kis levegőre, egy kis pihenésre, és bízom benne, hogy miután magát is rendbehozta lelkileg, a kislányára figyelt, tudnak segíteni Danának is közben, mert biztosan nem örökre mentek el.
    Nagyn szép volt a végén, amikor a kislány sírjához elment, és kérte, hogy legyen ő az őrangyaluk, hogy reméli, van ott valaki, aki énekel neki, hogy nem fázik.. Szívszorító lett. az egész ilyen volt, mégis meghittséget is éreztem, a szeretet miatt, ami ott volt végig Tami szívében legjobb barátnője, a kis Lotti és saját gyermeke felé is.

    Köszönöm, hogy olvashattam! <3
    Örülök nagyon, hogy itt voltál ebben a challenge-ben, és sokat olvashattam tőled, remélem, hogy a következőben is itt tudsz lenni és még sok csodát olvashatok a jövőben is a blogodon. <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia^^
      Jaaaaaaaj, de rossz, hogy azt hitted, ez saját sztori… Hála Istennek nem volt részem semmi hasonlóban, még a közvetlen környezetemben sem:-) Igazából én még soha nem írtam igaz történetet:/ Egyrészt írás közben szeretek más világokba elkerülni, másrészt talán gyáva is vagyok hozzá, vagy nem tudom… Lehet, meg kéne fogadnom, hogy a következő challenge alkalmával előrukkolok eggyelXD
      Én is úgy gondolom, hogy ennél nagyobb fájdalom nem létezik. Valójában az egyik kedvenc mexikói énekesnőm esete ihlette. Az ő kislánya hat hónaposan halt meg, nagyon beteg volt születésétől fogva:-(((((((( Én azért írtam 24 napot, mert borzasztó lehet mind a babának, mind a családnak fél éven át szenvedni… Őt minden délelőtt és délután három órára engedték be a babájához a kórházba, de én ezt el sem tudom képzelni… Nem is magát a halált, mert én úgy gondolom, hogy egy ilyen beteg kisember életében az a legnagyobb megváltás, hanem hogy hat hónapon keresztül azzal a tudattal élni, reggel felkelni, hogy lehet, ma látom őt utoljára:-(((((((((((( Ugyanakkor nyugodtan bárki megkövezhet, én azért imádkoztam volna, hogy minél hamarabb jöjjön el az az elkerülhetetlen pillanat, hogy a kicsi minél kevesebbet szenvedjen, mert az a hat hónap minden volt számára, csak élet nem…
      Mi is általános iskola óta vagyunk legjobb barátnők Szilvivel^^ Nem az első nap óta, nem szerelem első látásra voltXDD De kb. harmadik vége óta… És 18 éves korunk körül volt egy kisebb megszakítás, de aztán egy nap hirtelen helyreállt a világ:-)
      Én úgy gondolom, szinte lehetetlen, vagy nagyon ritka egy ilyen után egyben tartani egy párkapcsolatot. Itt persze a pasi volt szemét, mert konkrétan lelépett, de sokszor sajnos válás, szakítás lesz egy baba elvesztésének a vége. Legalábbis én ezt tapasztaltam. Az anyukája viszont ott lesz ezután Dana mellett, igen. Még ha kicsit későn is kapott észbe, én őt nem az anyák legrosszabbikának képzeltem el.
      Igen, abszolút úgy gondoltam, hogy nem örökre szólt a búcsú, és egyszer talán Dana is jobban lesz. Az az igazság, hogy ha én nem is őrülnék bele, nem tudom elképzelni, hogy egy ilyen után még egyszer gyereket vállalnék:/ Azt nem tudom, ez most hogy jött ideXDD
      Mindig olyan furának tartottam, ha az ember a saját írásán sír, de bevallom, a végét én megkönnyeztem. Amikor Tami azt mondta a sírnál, hogy reméli, lesz, aki majd énekel Lottinak a Mennyben… Rettenetesen szomorú egy nagyszülő elvesztése, de szerintem minél fiatalabban hal meg valaki, annál tragikusabb:/
      Én köszönöm a csodás kommentjeidet, és szerintem nagyjából 100%, hogy sokat fogsz tőlem olvasni a következő challenge során isXDD Pedig nem szokásom fenyegetőzni!
      Köszönöm, hogy írtál<3

      Törlés
  3. Szia

    Hát én el nem tudtam képzelni merre tart ez a történet, aztán meg csak pislogtam, mint hal a szatyorban. Hát nagyon szomoru volt de tényleg, meg hát eléggé morbid is. Én is kíváncsi lettem volna arra a részre, hogy próbáltak-e segíteni Danának vagy orvoshoz vinni, habár nekem úgy jött le, hogy egy kórházban van, vagy lehet rosszul gondolom xD
    Emlékszem, amikor apa barátnőjének emghalt anno a macskája, ő is még az ölében fogta egy csomó ideig, meg simogatta meg nem is tudom, én meg szörnyülködve néztem hogy mi a szar. Szörnyű volt, de tényleg...
    Valahol a közepe felé én is éreztem, hogy a könnyeim próbálnak előtörni, megint ugyesen átadtad az érzelmeket. Rengeteget agyalhat ezen az ember, hogy menjen-e vagy maradjon, de hát tényleg ebben az esetben, amikor már évek telnek el így, tényleg az embernek valahol muszáj a saját életére, gyerekére, és társára gondolnia. Nem lehet mindent feladni.

    A végén, amikor a sírhoz ment, és kérte a Lottit, hogy vigyázzon az ő lányára... hát istenem TT
    Amugy rögtön az jutott eszembe, hogy ebből egy jó történet vagy novella lenne, hogy Lotti felnőtt ilyen kis bohókás angyalnak és akkor egyengeti az "új" Lotti útját.

    Köszönöm, hogy olvashattam! :3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia^^
      Valóban kórházban volt, illetve csúnyán fogalmazva bolondok házában, csak ezt így nyíltan nem írtam le. Valahogy nekem egyértelmű volt, és azt hittem, az olvasóknak is az leszXDD
      Hát én elég antiszoc tudok lenni, ha a halálról van szó, inkább kivonulok a világból, minthogy egy percig is a halott mellett maradjak… De a saját gyerekemet valószínűleg én sem tudnám kiengedni a karjaim közül egy darabig…
      Tényleg nem lehet mindent feladni. De azért a fejemben Tami sokszor fogja még látogatni a barátnőjét, csak most már nem ő lesz az első számára^^
      Én imádom az angyalokat meg az angyalos sztorikat, úgyhogy tetszik az ötlet!XDD
      De jó, hogy te nem hitted azt, hogy ez igaz történet volt (legalábbis nem írtadXDDDD)
      Köszönöm, hogy elolvastad, és hogy írtál!^^

      Törlés
  4. Szia!
    Jajistenemdeszomorú!
    Ah, már a kommentedből gondoltam, hogy nem lesz valami vidám történet. Nehéz témát boncolgattál, és itt az anya őrülete megérthető volt. Lehet-e normális egy ember egy ilyen trauma után? Bár itt mindig elgondolkozok, hogy mennyire egészséges, hogy a család társ a játszmában... (nemcsak ilyen témában).
    Tetszett, hogy beleszőtted a múltat, a felhőtlen boldog emlékeket, amik miatt még szívhez szólóbb lett az egész. Mikor a sírnál állt, az a jelenet volt számomra a legmeghatóbb.
    Ez amúgy annyira szörnyű, mikor ezzel szembesül az anyuka, hogy beteg a magzat, és választania kell... Nem is tudom, mit választanék... Szerintem az, hogy valaki elveteti a babáját, nem biztos hogy arra utal, hogy ő nem akar vele foglalkozni, mert önző stb (bár biztos vannak ilyenek is). Nem tudhatjuk hogy ki miért döntött úgy, hogy megtartja vagy búcsút mond. Nemrég olvastam erről egy cikket, és teljesen egyetértek azzal a gondolattal, hogy valójában semmi közünk hozzá, és nem szidni meg vádolni kellene az ilyen embereket, hanem megérteni. Ha meg nem tudjuk egyiket se, csak hagyjuk békén, van elég baja.
    Amúgy kicsit meglepődtem, hogy magyar neveket hoztál, teljesen el vagyok szokva ettől :D És mikor megláttam Debrecent XD
    Nem is tudom mit írhatnék még...
    Az érzelmek teljesen átjöttek, és most itt ülök letargiában, mert nem tudom magammal és a gondolataimmal bírni, szóval megyek ,és nézek valami vidámat :D
    Köszönöm, hogy olvashattam, és remélem olvashatok még tőled a jövőben! Amúgy bevallom, hogy csodáltalak azért, hogy család mellett volt időd meg energiád részt venni a challengben, és a kommentekkel sem voltál elmaradva. Igaz, nem látok bele az életedbe, de olyan kép él bennem rólad, mint az időbeosztások királynőjéről. XD

    VálaszTörlés
  5. Szia.
    Hát amint elolvastam a novellad rögtön olvastam valamelyik válaszod, hátha leirod benne hogy nem igaz, és húh, egy kicsit megkönnyebbültem, hogy nem veled történt mindez, mert ezt még a leggonoszabb embernek a földön sem kívánnám, ez borzasztó. De annyira valósághű volt minden, az érzelmek meg a tulajdonságok, maga az ember, hogy kajakra azt hittem, de ezt már megszokhattam volna tőled, csak bekavartak a magyar nevek XD

    Hát úristen, nem is tudok mit írni, annyira rohadtul sajnáltam a karaktereket, meg ilyenkor mindig eszembe jut hogy mama is elveszitett már sok embert az életében, sok temetesen volt, de amikor eltemetett 2 gyermeket azt mondta, hogy ez már nem is fájdalom, ezt a korulirhatatlan érzést csak az tudja, aki már elveszitette a gyermeket.

    Jaj mondom nem sírok nem sírok, de az utolsó orangyalos rész annyira a szívembe mart, hogy nem tudtam visszatartani a konnyeimet.

    Hát nem volt egy kellemes téma, de lehidalok az átadó képességeden, hogy mennyire élethűen és fájdalmasan jelenitetted meg ezt a témát, az érzelmeket, egy új gyermek szuleteset. Hihetetlen vagy.

    Remélem amennyi challenge lesz, te mindegyikben ott leszel! ❤️

    VálaszTörlés
  6. Szia^^

    Huuhh...jajmiezatéma
    Hát én ezt a novellát is megkönnyeztem, valami burtál jó át tudod adni az érzelmeket o.o
    Itt-ott kicsit belekavarodtam, mi is történik, ho vagyunk, azonban ez lehet csak a fáradtságomból jön, viszont a végére minden tiszta és egyértelmű volt.
    Annyira borzasztó, hogy valakinek ezt át kell élnie TT Hogy a szemébe mondja az orvos, hogy valami baj van azzal a csúnyán mondva dologgal, aminek a létrejöttét oly régóta várod..Aztán pedig ott szorongatni az elhunyt gyermeked..jajj
    Őszintén szólva én már ott nagyon elszomorodtam, mikor mondta, hogy bécsbe költöznek. Mikor a legjobb barátnőm költözött az is elég rosszul esett, pedig városban maradtak, nem tudom elképzelni, milyen lehet ha teljesen másik országba TT
    Egyébként az a része igaz, hogy a barátnőd elköltöztek, és rengeteget beszéltetek továbbra is telefonon? Mert ha jól emlékszem, te írtad ezt az egyik novellám alá :D

    Köszönöm, hogy olvashattam, és örülöök, hogy megismerhettelek valamennyire a challenge által. A kövekezőben is remélem részt veszel^^

    VálaszTörlés