2020. február 8., szombat

TaeKook - Fehér holló |OS|


MUSIC CHALLENGE - Machine Gun Kelly, YUNGBLUD, Travis Barker: I think I'm OKAY

Megfáradtan pislogtam a sötét égen pöffeszkedő holdra. Arra gondoltam, hogy évekkel ezelőtt, amikor Ő Japánban folytatta tanulmányait, és hónapokon keresztül csak telefonon tudtuk tartani a kapcsolatot, azt beszéltük meg, hogy minden este elalvás előtt megszámoljuk a csillagokat, majd másnap elújságoljuk egymásnak, ki mennyit látott. Ő mindig nagyobb számot mondott, ezért gyakran viccelődtem azzal, hogy ne is jöjjön haza, mert itthon nem tudna órákon át gyönyörködni az éjszakai égboltban. Valójában persze tűkön ülve vártam, hogy végre újra találkozzunk.
Most azonban már egy csillagot sem láthat…
Reszketeg sóhaj szakadt ki a tüdőmből. Figyelmem inkább visszairányítottam az útra, bár a fájdalom ettől még nem távozott belőlem. A félig lehúzott ablakon tizenévesek nevetgélése szűrődött be, a hűvös tavaszi szellő felém fújta cigarettájuk kesernyés szagát, ami megannyi emléket keltett bennem életre. Nemrég még Ő is ezekhez a fiatalokhoz hasonlóan járt szórakozni. Hányszor voltam mérges rá, amikor tudattalanra itta magát, most mégis bármit megadtam volna azért, hogy ismét élettel telinek lássam.
A visszapillantó tükörre sandítottam, hogy megbizonyosodjak arról, utasom még magánál van. Szinte mindenki elmesélte a fél életét a taxiban, mire A-ból B-be jutottunk. Az idősebb nénik vagy az unokáikról áradoztak, vagy a szomszédjukat szidták; a középiskolás lányok telefonbeszélgetésének köszönhetően bepillantást nyertem a csajos háborúkba és a nagy szerelmi bánatokba, a dolgozó férfiak a főnökükre panaszkodtak, vagy éppenséggel azon morogtak, hogy már megint vesztett a csapat, amire fogadtak… Nekem csak azt a megunhatatlan kérdést tették fel, hogy „és maga hogy van?”, amire rendre azt a választ adtam, hogy „köszönöm, jól”. Még egy mosolyt is rájuk villantottam, melyről senki nem állapította meg, hogy hamis, aztán tovább hallgattam a sok hasztalan fecsegést.
Ez a fiú viszont más volt. Fél éve ült be először hozzám egy esős szombat estén. Megadta a címet, ahova menni szeretett volna, közölte, hogy hajnali háromra visszavár, hogy hazavigyem, illetve, hogy az elkövetkezendő összes szombaton meg fogjuk ezt ismételni. Aztán egy szót sem szólt többé.
Nem értettem a helyzetet. Hát nem mindegy, melyik sofőr szállítja haza? A kíváncsiságom nem hagyott nyugodni. Vajon hova mehet az a fiú minden egyes szombaton tízre, ahonnan öt óra múltán majdnem ájultan támolyog ki a kocsimhoz? Az egyértelmű volt, hogy egy bárféleségbe látogatott el, de miért mindig ugyanabba? A fiatalok szerettek kocsmáról kocsmára járni, általában nem ragadtak le egynél, így hetekkel később is ez a megfejthetetlen kérdés motoszkált a fejemben.
Egy idő után már nem csak a kíváncsiságom hajtott, aggódtam is az ismeretlen srác miatt. Gyakran egy órával a megbeszélt időpont előtt a sejtelmes hely közelében parkoltam, abban reménykedve, hátha egyszer korábban ott hagyja azt a fertőt, ami sosem történt meg. Akárhányszor megláttam ködfátylas tekintetét, ideges lettem. Segíteni akartam rajta, hisz annak, akit a világon a legjobban szerettem, nem tudtam segíteni. Hozzá hasonlítottam, úgy gondoltam, ha egy Vele egy cipőben járó srácot kihúzok a mocsokból, legalább megmentek valakit, ugyanakkor nem szívesen avatkoztam volna az életébe, mert féltem az elutasítástól. Ha Ő nem engedte, hogy megmentsem, egy idegen miért tenné? Attól tartottam, ha beleszólnék a dolgaiba, még azt is megtiltaná, hogy szombatonként furikázzam, ezért inkább csendesen vigyáztam rá a távolból.
A fiú szokás szerint szótlanul csapta be maga mögött az ajtót, anélkül, hogy vissza nézett volna. Váratlanul megmagyarázhatatlan rossz érzésem támadt. Negyed órát ültem a kocsiban a bárra meredve, de még azt követően sem tudtam nyugodt szívvel elmenni. Egy pár jelezte, hogy be szeretnének szállni, ezért kénytelen voltam elindulni, pedig a mellkasomat uraló szorítás semmi jóval nem kecsegtetett.
Fél három tájban aggódva jelentem meg a környéken. Hangosan számoltam a percek múlását, és görcsösen a kormányba kellett kapaszkodnom, amikor a fiú három után öt perccel sem bukkant fel.
Sosem késett!
Zsigereimben éreztem, hogy valami nagy baj történhetett, úgyhogy gondolkodás nélkül kiugrottam a kocsiból, és nagy léptekkel szeltem át a sötétbe burkolózott utcát. Mielőtt megtalálhattam volna a hely bejáratát, megbotlottam valamiben, amit a fény hiányától nem vettem észre. Káromkodtam egyet, amiért nem képesek világítással ellátni a területet, mire egy elhalt nyöszörgés ütötte meg a fülem.
Elővettem a telefonom, hogy azzal szolgáltassak némi világosságot, és rémülten kaptam a szám elé a kezem, amikor realizáltam, hogy állandó utasom fekszik a lábam előtt. Az arcán verés nyomai ékeskedtek, az egyik karja fura szögben állva lógott a teste mellett, de a legrémisztőbb látványt a hasa tájéka nyújtotta, ahonnan ömlött a vér.
Alaposan megverték, megkéselték, és én nem érkeztem időben. Ha hallgattam volna az engem kínzó rossz érzésre, már az elején bementem volna a bárba, amivel talán megakadályozhattam volna a tragédia bekövetkeztét.
Az, hogy ismét elkéstem, tehetetlen bénultságba kényszerített; képtelen voltam hívni a mentőket, vagy bevinni a kórházba a fiút. Csak álltam ott kővé dermedve, amíg a gyötrő emlékek egyre erősebb láncot alkotva készültek a mélybe húzni.
Nemrég Őt is vérbe fagyva, kicsavarodott végtagokkal láttam…
Hiába próbáltam segíteni, túl későn értem oda. Ha jobban vigyáztam volna Rá, el sem engedtem volna aznap, vagy nem foglalkozva a dacolásával taxival mentem volna Érte…
– Fehér holló… – nyögte kábán a fiú, mire a tüdőmben rekedt a levegő. Tébolyultan estem mellette térdre, hogy felhajtva az ing ujját ugyanazt a tetoválást fedjem fel, ami a fiam csuklóján is volt.

 Mégis mit jelképez ez a tetoválás, Taehyung-ah?
A szerelem, amit Jungkookkal egymás iránt érzünk, olyan ritka, mint a fehér holló. 
Jungkook? Én azt hittem, Sojinnel jársz.
Mert azt akartad hinni, apa. Én ilyet soha nem állítottam. Most mi van? Én meg azt hittem, hogy te jobban szeretsz annál, hogy egy olyan dolgon akadj ki, hogy egy fiúba vagyok szerelmes…

Rajongtam a fiamért. Tulajdonképpen csak Taehyung maradt nekem. A szüleimet nagyon korán elveszítettem, testvéreimmel nem tartottam a kapcsolatot, és sajnos a feleségem is meghalt, amikor a gyermekünk éppen betöltötte a tízet, így egész életem a fiamnak szenteltem.
Taehyung olyan szófogadó, olyan szabálytisztelő kisfiú volt, de ez hirtelen megváltozott egyik napról a másikra. Miután hazajött az egyetemről, azt reméltem, sok időt töltünk majd kettesben, bepótoljuk az éveken át tartó különlétet, de neki más tervei voltak. Elkezdett kimaradozni éjszakánként, amit soha nem tett azelőtt, és elég furán viselkedett, amikor másnap reggel nagy nehezen haza keveredett.
Amint rákérdeztem, mégis mire véljem ezt, ábrándos mosollyal az arcán közölte velem, hogy szerelmes, ami kissé megnyugtatott. A barátnőjénél tölti az éjszakákat, amivel semmi gond nincsen huszonhárom évesen. Annyit tanult már életében, annyit segített nekem, megérdemli, hogy végre lazítson egy kicsit; gondoltam megkönnyebbülve.
Taehyung nem kertelt; simán kibökte egy átlagos délután, hogy nem egy lánynak csapja a szelet. Ledöbbentem, de nem mutattam ki valódi érzéseimet. A fiam nem titkolózott sokáig, nem szorongva, görcsölve állt elő az igazsággal, ami azt jelentette, hogy bízott bennem annyira, hogy azt feltételezze rólam, nem fog zavarni a dolog.
Pedig nagyon is zavart. Nem feltétlenül maga a homoszexualitás, hanem az azzal járó elkerülhetetlen károk. Egy berögzült képet alkottam a melegekről: volt egy helyük, ahol összejárhattak a külvilágtól elzártan, hogy igyanak, drogozzanak, fűvel-fával szexeljenek. Nem tudtam elképzelni, hogy két férfi közt normális kapcsolat legyen, főleg nem ilyen fiatalon. Féltettem a fiam a különböző betegségektől, melyek halálos kimenetűek is lehetnek, a túladagolástól, a tudatmódosító szerektől, na meg a rossz társaságtól, mert az a pár meleg, akivel életem során találkoztam, elég megbotránkoztató stílussal bírt. Még a gondolatot is utáltam, hogy okos, udvarias, segítőkész fiatalemberből egy affektáló, felvonulásokon magát mutogató valakivé válhat.
De nem tudtam visszatartani.
És a féktelen bulik egy végzetes balesetbe torkollottak.
Egy autó balesetbe, amiről Jungkook tehetett.
Jeon Jungkook rontotta meg Taehyungot. Belevitte egy olyan világba, amivel normál esetben nem foglalkozott volna, továbbá ő vezette azt az átkozott autót. Alkohol, kábítószer hatása alatt, öntudatlanul száguldott a pokol felé, ami a fiamat magával ragadta.

Haraggal szívemben pillantottam le Jungkookra. Nem ismertem, személyesen sosem találkoztam vele, és az igazat megvallva nem ilyennek képzeltem el. Úgy véltem, a Taehyungot behálózó gazember egy tagbaszakadt gengszter lehet, nem pedig egy angyalarcú, ártatlanságot sugárzó srác. Persze az ördög bárki bőrébe belebújhat!
Nem hagyhattam, hogy a szomorkás tekintet engem is megbűvöljön. Ott hevert előttem az, akit hónapok óta átkoztam; nem engedhettem veszni a kínálkozó lehetőséget. Azt akartam, hogy meghaljon, hogy végleg eltűnjön az életemből. Ráadásul a halálával nem is váltam volna gyilkossá. Nem én szúrtam le, nem én vertem félholtra… Én csak szépen el szándékoztam sétálni, anélkül, hogy bárkit riasztottam volna.
– Ne haragudjon, amiért felzaklattam. – A fiú elfojtott hangja maradásra késztetett. Nem gondoltam meg magam, de kíváncsi voltam arra, mivel rukkolhat elő. – Azért szerettem volna a közelében lenni, mert ön volt az egyetlen, aki hyungra emlékeztetett. Rengeteget mesélt magáról, tudja? Mindig irigykedve hallgattam, mert nekem sajnos nincs apám… Arról álmodoztam, rám is fiaként fog tekinteni…
Az alsóajkamba kellett mélyesztenem a fogam, hogy ne förmedjek rá Jungkookra. Rohadtul nem sajnáltam meg, csak azért, mert árva, csak azért, mert ilyen szépeket mond nekem. Sőt, sokkal jobban felbőszültem a mézes-mázas szavaktól.
– Tudom, hogy gyűlöl. Higgye el, én is gyűlölöm magamat. Mindennap azt kívánom, bárcsak én haltam volna meg hyung helyett…
– Miért ültél betépve a volán mögé? – szűrtem a fogaim közt azt a kérdést, amire mindig is tudni szerettem volna a választ. Bár az a kis nyikhaj meg sem érdemelte, hogy szóba álljak vele, a kínzó dilemma nem hagyta, hogy hallgassak.
– Szerintem bármit mondhatok, úgysem fog hinni nekem. De az igazság az, hogy mi sosem drogoztunk. Gyakran ittunk néhány pohárkával, de azon az estén azt is mellőztük. Hyung azt mondta, épp eléggé megrészegítik a csókjaim… – Jungkooknak valószínűleg feltűnt a reakcióm legutóbbi mondatát hallva, ezért idegesen lesütötte a szemét. Hányinger kerített hatalmába; készen álltam arra, hogy ténylegesen távozzak. Felháborítónak tartottam, hogy a kölyök ilyen nyíltan és gátlástalanul beszél nekem a vérlázító viszonyukról. – Valamit belekevertek az üdítőmbe. Amikor beszálltam a kocsiba, teljesen jól éreztem magam. Azt hiszi, kockáztattam volna az életét? Ő volt a mindenem, az egyetlen, akire számíthattam. Mindig úgy vigyáztam rá... Azért jártam vissza erre a szaros helyre, hogy megtaláljam azt, aki bedrogozott. Ma este rájöttem, ki volt az, és meg akartam ölni. Csak hát sokkal erősebb nálam...
Megtorpantam, amint szívet tépő zokogás tört fel Jungkook mellkasából. Egy pillanatig harcban álltam önmagammal, mert egyik felem az eredeti terve szerint faképnél hagyta volna, a másik viszont megenyhült őszinte könnyeit látva. Nem hezitálhattam sokáig, hisz a végén még elvérzett volna, ezért egy gyors döntést követően a taxi hátsó ülésére fektettem a fiút.
– Ne vigyen kórházba! – nyöszörögte fájdalomtól eltorzult arccal. – Újra vele szeretnék lenni. Talán tudat alatt direkt rohantam a vesztembe. Nem bánom, hogy végül én halok meg a szemétláda helyett, mert így hyung mellett lehetek...
– A fiam nem halt meg. Csak...
– Micsoda? Tényleg életben van? – Jungkook izgatottan ült fel, de a testébe hasító fájdalom miatt rögtön vissza is hanyatlott az ülésre. Hátranyúltam, megszorítottam a kezét, miközben kimondhatatlan lelkiismeret-furdalás gyötört.
Annak idején megkértem egy nővért, hogy hazudja azt Jungkooknak, hogy Taehyung meghalt. Úgy gondoltam, csak így tudom távol tartani a fiamtól, amit nagyon megbántam. Szerettem volna visszatekerni az időkerekét, hogy megváltoztassam akkori cselekedeteimet. Azt kívántam, bárcsak jobb apa lettem volna, bárcsak ostoba mivoltomtól óvtam volna meg a fiam a szörnynek vélt kedves helyett.
– Vigyen el hozzá! Könyörgöm! – Jungkook tehetetlenül próbált szabadulni, de az állapota folyamatosan fekvő pozícióba kényszerítette. Megígértem neki, hogy amint jobban lesz, első utunk Taehyunghoz fog vezetni, de ahhoz, hogy életben maradjon, először muszáj a kórházba mennünk. A fiú csüggedt sóhajjal nyugtázta helyzetét, majd kisvártatva elbóbiskolt. Álmában folyamatosan a szerelme nevét ismételgette, ami csak megerősített abban, hogy tényleg jó ember, tényleg igazat mondott az ominózus éjszakát illetően. Féltem attól, hogy Taehyung mit fog szólni, ha kiderül, Jungkook abban a tudatban élt, hogy ő halott. Mérges lesz rám, persze joggal, és valószínűleg meg is gyűlöl, de bárhogy is legyen, megfogadtam, hogy soha többé nem fogok kettejük közé állni.

– Taehyung-ah! Te meg mit keresel itt? Baj van? – kérdeztem rémülten, amikor megláttam a fiamat a segítőjébe karolva a kórház folyosóján másnap.
– Nagyon fájt a fejem. Ezerszer hívtalak, de nem értelek el. Úgyhogy jobb híján szóltam a nővérnek. Amúgy ne aggódj, nincs semmi probléma. – Mielőtt bármit is mondhattam volna, Jungkook kócos feje jelent meg a kórterme ajtajában. Még nem volt stabil az állapota; látszott rajta, hogy alig bír megállni a lábán, a falnak kellett támaszkodnia, hogy ne essen össze. Főleg, amikor meglátta Taehyungot.
Jungkook áhítattal csodálta a fiamat, amíg ő üres tekintettel meredt maga elé. Nem volt lehetőségem elmondani a srácnak, hogy Taehyung szerencsére túlélte a balesetet, viszont a fejsérülése következtében megvakult, így a semmiből vágta mellbe a tény. Leforrázva, döbbenten álldogált egy ideig, aztán amikor rájött, hogy mindez miatta történt, legalábbis közvetetten, lesújtva a szobájába indult.
– Hazaviszel, apa? Vagy olyan elfoglalt vagy, hogy továbbra is a nővérnek kell kísérgetnie? – érdeklődött cseppnyi gúnnyal a hangjában Taehyung.
– Van számodra egy meglepetésem. – Mielőtt Jungkook eltűnhetett volna, megragadtam az ép karját, és a fiam irányába kezdtem vonszolni. A srác könyörgően nézett rám. El akart menekülni, a takarója alá rejtőzve sírni, de nem engedhettem, hogy a történetük így érjen véget. – Fiam... Én azt hazudtam Jungkooknak, hogy meghaltál. Ezért nem látogatott meg egyszer sem az elmúlt időben. Rettenetesen sajnálom! Megértem, ha többé hallani sem akarsz rólam, csak ti ketten legyetek együtt.
– Kookie? – suttogta reszketeg hangon Taehyung. Nem kiabált rám, nem kérte, hogy tűnjek el a közeléből; minden idegszálával a rég elvesztett személyre koncentrált. Felé nyúlt, és amikor csupán az üres levegőt markolászta, Jungkook úgy mozdult, hogy a keze az arcára simulhasson. Taehyung felszisszent a sebeket érezve ujjai alatt, majd lágyan cirógatni kezdte a barátja bőrét. Jungkook némán sírt, könnyei a fiam csuklóján telepedtek meg, aki egy szoros öleléssel próbálta lecsillapítani őt.
Taehyung teljesen kifordult önmagából a baleset után. Dühöngött, amiért nem rajzolhatott többé; apró darabokra tépte az összes alkotását, amiket kiskora óta készített. Megszakadt a szívem a sok tönkretett emlék láttán, de sokkal jobban fájt az, hogy nem mulaszthatom el a fiam kétségbeesését.
Az ablakon hajigálta ki a különböző tánc koreográfiákat tartalmazó DVD-ket, melyek mozdulatait régen hajnalig próbálta leutánozni. Összetörte a tükröt, mondván minek az neki, hisz úgysem látja, hogy áll a haja, vagy melyik ingben néz ki jobban kettő közül. Állandóan ingerült volt, már nem beszélgettünk úgy, mint a baleset előtt. Nehezen kezeltem a kitöréseit; néha arra értem haza, hogy tányérok hevernek a földön, mert mérgében szétdobálta őket, amikor nem tudta pálcikával megenni az ételt. Még a telefonját is a falhoz vágta, mivel többszöri próbálkozás után Jungkookot egyfolytában kikapcsolva találta.
Azt hittem, csak az hozhatná vissza az életbe a kisfiamat, ha visszanyerné a látását, de tévedtem. Nem is a vakság borította ki igazán, hanem, hogy nem állt mellette az, akire szüksége volt. Elkeseredett, amiért Jungkook nem kereste őt, holott ezt csakis nekem köszönhette. Ha nem lettem volna borzalmas apa, megkímélhettem volna őket a csalódástól, megannyi átsírt éjszakától.
–"There’s nothing like us, there’s nothing like you and me..." – duruzsolta Taehyung a kedvese fülébe. Hogy utáltam, amikor százszor lejátszotta egymás után ezt a dalt. Nem értettem, miért nem valami vidámabbat hallgat, hogy jobb kedve legyen, de ezúttal világossá vált, hogy a közös számuk adott neki erőt ahhoz, hogy reggelenként felkeljen.
Mennyire önző voltam, amiért szétválasztottam őket! Már rég beforrtak volna a Taehyung lelkén ejtett sebek, ha Jungkook végig az oldalán lett volna. Szívem mélyén azt reméltem, a fiam meg fog nekem bocsátani, és akkor az árva fiúnak apja is lehetne.
Azzal a földöntúli boldogsággal, amit Taehyung arcán láttam, utoljára akkor találkoztam, amikor még kicsi volt, amikor még az anyja is élt. Őket nézve minden rossz érzés elszállt belőlem. Megkérdőjelezhetetlenül egymáshoz tartoztak; lassacskán az utolsó jégcsapot is felolvasztották megkeményedett szívemen, mint az első napsugarak egy hosszú tél után.
– Jól vagy, Kookie? – aggodalmaskodott Taehyung a fiút ért sérülésekre célozva, de Jungkookot nem érdekelték a fizikai sebek.
– Már igen. Tökéletesen vagyok! – vigyorgott Taehyungra, aki annak ellenére, hogy nem láthatta a mosolyát, pontosan tudta, hogy valóban boldog. És ő is az volt. Nagyon boldog.
Tudtam, bárhogy is fog alakulni a kapcsolatom a fiammal, attól kezdve én is jól fogom magam érezni. Tudtam, ha a jövőben megkérdezik tőlem az utasaim, hogy vagyok, a válaszom őszinte lesz, ahogy az arcomon helyet foglaló görbület is.
– Apa! Itt maradok Jungkookkal, amíg ki nem engedik a kórházból. Éjszakára nyilván haza küldenek, úgyhogy majd szólok, hogy mikor gyere értem, jó?
– Hát persze. De ha azt akarod…
– Apa! Kérlek, felejtsük el a múltat! Veszekedhetnék veled, eltaszíthatnálak magamtól, de az nekem is fájna, és én soha többé nem szeretném, hogy fájjon. Szeretlek titeket, és örülök, hogy ti ketten mindig itt lesztek.
Sosem sírtam a fiam előtt. Megrögzötten erősnek akartam mutatkozni a társaságában, de képtelen voltam parancsolni a könnyeimnek, amikor mosolyogva körém fonta a karjait. Legszívesebben magamhoz szorítva tartottam volna hosszú órákon keresztül, annyira hiányzott a közelsége, de egy gyors hajborzolást követően átadtam annak, aki még régebben lehetett vele.
Elégedetten néztem utánuk, ahogy nevetgélve elindultak Jungkook kórterme felé. Egy kórházban voltunk, Taehyung vakon kapaszkodott a barátjába, aki lassan haladt a törött karja és a hasán ejtett seb miatt, mégis boldogság járta át őket, ami belém is átszivárgott. Lelkileg és testileg egyaránt megsérültek, de a szeretet az egyetlen, aminek a birtokában mindenki képes megbocsátani, felejteni, újrakezdeni.
A zsebembe nyúlva ujjaim egy gondosan összehajtogatott papírdarabra akadtak. Eszembe jutott, hogy nemrég megtaláltam Taehyung egyik dalszövegét, amit még a kapcsolatuk kezdetén írt. A legtöbb versét a rajzaival együtt széttépte, ezért örültem annak, hogy legalább ezt az egyet sikerült megmenteni. A srácok után kiáltottam, és Jungkook kezébe nyomtam a lapot, hogy elolvashassa a sorokat, amik neki szólnak, majd kimentem a temetőbe, hogy megoszthassam a feleségemmel a jó hírt, miszerint a fiunk velem együtt visszatért a boldogság szeretettel kikövezett ösvényére.



Én akarok lenni a zápor, ami elmossa a fájdalmad.
Én akarok lenni a Nap, ami felmelegít minden pillanatban.
Én akarok lenni az égbolt, ami a csillagai fényével utat mutat neked.
Én akarok lenni a szél, ami megcsókolja az arcod, ha eljön az este.
Én akarok lenni a fehér holló, amivel egyszer találkozhatsz életed során.
Amit sosem engedhetsz el, ha rálelsz, mert minden kincsnél ritkább.

18 megjegyzés:

  1. Sziaa.~

    Alapjáraton olvastatta magát a történet. Bevallom, nekem nehezemre esik ilyen terjedelemben olvasni, muszáj, hogy egyfajta hangulat kerítsen hozzá hatalmába. Ez akkor pont megvolt, mikor közzétetted, így most még ha nem is tudtam mindenhol figyelni rá - mert elkalandoztam, biztosra állíthatom, hogy nem a novella hibája, hanem a saját hozzáállásomé, ami miatt elnézést -, nagyon szépen levezetted. Egyszerű stílusod van, amihez nem is kell sok koncentráció, ez ilyen terjedelemben nálam plusz pont. Nyilván akadtak benne apró hibák, de ne kövezz meg, most nem szedtem össze őket.:D
    Viszont egy dologra mindenképp kitérnék. Az elején a mondatok arra utaltak, hogy a fia meghalt (ezzel nincs gond, hiszen az a jó, ha van csattanó vagy fordulópont), aminek ellentettje mikor kiderült, végül egy váratlan fordulatban, annyira abszurd volt, hogy én onnantól kezdve nem tudtam komolyan venni a novellát. Persze a vaksága magyarázza, miért nem láthatja többet a csillagokat, de a mély fájdalmat az apában nem értem, hiszen ilyenkor az ember örül, hogy egyáltalán él még a szerette és nem veszett oda, a károkat később mérik fel. Egészen odáig életszagúra sikeredet, majd ezután még pluszba a fogalmazás is átcsapott fluffos és egyben szürreális megközelítésbe, mikor a szerelem kiteljesedéséhez értünk. Az eleje jobban tetszett, nem tudom, hogy menet közben változott-e az ötleted, vagy alapból így volt tervben, de nekem kb két külön hangvételnek tűnik.
    Amúgy nálad is volt olyan moment, amit az eredeti ötletemben szerettem volna megírni, így nem akartam utánad valami hasonlóval előállni, szóval majd hátha egy másik dalra, másmilyen megközelítésből meg tudom írni.:D
    Mindenesetre köszönöm, hogy olvashattam és várom a kövit!:)

    Sumire

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia^^
      Hú, hát ami a terjedelmet illeti, az utóbbi két körben visszafogtam magamXD Az előző írásaim dupla ilyen hosszúak voltak, és szerintem lesz is még olyan, úgyhogy előre is felkészítelek, hogy ne lepődj meg nagyonXD
      Sokaktól hallom ebben a challenge-ben, hogy szürreálisan írok. Kezdem azt hinni, hogy más bolygón élekXD Az eredeti terv az volt, hogy Taehyung tényleg meghal, és az apa a végén magához veszi Jungkookot, mert ő ugyebár árva volt, de igazából utálom a nem happy endet, meg sajnálom a saját szereplőimet, stb.
      Egyébként annyit hadd jegyezzek meg, hogy a vakság kérdése nem ilyen egyszerű dolog ám. Oké, persze, örül, hogy nem halt meg a fia, de ettől függetlenül a tényt, hogy többé már nem csinálhatsz egy csomó mindent, amit normál emberként csinálhattál, nehéz megemészteni egyik napról a másikra az érintettnek is, meg a hozzátartozóinak is. Szerintem ezt csak az értheti, aki átélte. Az én anyámnak 15 évébe került feldolgozni, megbékélni a helyzettel...
      Lehet, hogy túl dramatizáltam az apa szemszögét, de én általában olyan novellákat szeretek írni, amiben egyszerre van dráma és fluff is. Nagyon ritkán írok olyat, ami végig depis vagy végig cukormázas, hiszen a valódi életben is hol fent, hol lent vagy. Kinek az élete áll végig csillámpónikból, és kinek nincs egy boldog pillanata sem?
      Mindenesetre köszönöm a véleményed:-)

      Törlés
    2. Akkor azt hiszem, jobb, ha felkészülök a következő körökre... :'D Nincs baj egyébként a terjedelemmel, mindenki más hosszúságban tud vagy épp szeret írni.
      Elnézést anyukád miatt (leginkább emiatt akartam még választ pötyögni)! Én csak unokatestvér oldaláról ismerek ilyet, átélni nagyon ugye így nem tudtam, viszont ott inkább csak az érintett volt padlón, a szülők a mai napig hálálkodnak, hogy túlélte a fejsérülést, s ezzel az optimizmussal próbálták javítani az élethez való hozzáállását - erre tudtam alapozni, de tény, hogy mindenki máshogy, más-más megközelítésből éli meg a megtörtént dolgokat.
      Amúgy szerintem ez ízlés kérdése :D Mármint most az, hogy nekem nem jött át úgy a másik fele, mint ahogy tervezted, lehet, hogy más meg imádni fogja :D Nekem túl éles a váltás, túl habosbabos, mert oké, hogy az élet nem mindig zord, de nagyon ritka az olyan cukormáz, ami itt szürreálissá tette számomra a történéseket.
      Azért én örülnék csillámpóniknak...

      Sumire

      Törlés
    3. Ja, egyébként nem anyukám a látássérült, hanem én, csak nem akartam erről részletesen írni, mert távol álljon tőlem, hogy sajnáltatni akarjam magam. Csak azt szerettem volna megfogalmazni, hogy egy család életében nem csupán a halál lehet tragédia… Bár azért annyi különbség van, hogy a halálból nincs visszaút, ezzel viszont együtt lehet élni:-)
      Próbálok majd változtatni a stílusomon, bár elég nehéz lesz… De akkor majd legközelebb már az eleje is habos-babos lesz, és akkor legalább nem lesz akkora a kontrasztXD

      Törlés
  2. Szia!

    Újra itt. Bevallom abban a két körben, amit skippelnem kellett, a történeteiteket sem sikerült elolvasnom, nemcsak megírni nem volt időm a sajátomat. Így most több, mint egy hónap elteltével kíváncsian vártam, hogy ki mennyit fejlődött, alakult, ki min változtatott esetleg.
    És akkor én vagyok ugyebár az egyik, akitől megkaptad a korábbi körökben, hogy a rideg valóságtól kissé elrugaszkodsz a történeteidben, pozitív irányba, vagyis hogy szereted a mesés fordulatokat, pozitív befejezéseket. Ezt korábban már letárgyaltuk, nincs is ezzel akkora gond.
    Viszont pont ezért most nagyon megleptél a történeted elejével. Addig, míg ki nem derült, hogy a meghaltnak hitt fiú valójában él, egészen realisztikus és mélyen életszagú volt a történet. Persze utána jött a fordulat, és mivel ugyebár nem az első történetedet olvasom, egyáltalán nem is lepett meg, hogy jön egy csavar, ami pozitív befejezés felé viszi a történetet. A lelkemnek mindenképp jót tett, a történetnek nem feltétlen, de ennek megítélését ki-ki maga döntse el. Most nem is erről szeretnék szót ejteni, hogy egy depresszív hangvételű írásból, hogy lett happy end, mert ez a te írói döntésed.
    Viszont vannak olyan dolgok, amik fölött felnőtt íróként nem szabad elmenned. Fiatalabb, gyakorlatlan íróknál elfogadható, de szerintem te már olyan rég óta, és olyan minőségben írsz, hogy neked már az olyan dolgokra is oda kell figyelni, hogy mennyire életszerű az, amit leírsz. És most nem a csodálatos fordulatra gondolok, hanem az olyan földhöz ragadt tényekre, mint ha valaki halálos balesetet okoz, vagy maradandó egészségkárosodást okoz valakinek, pláne ha befolyásoltság alatt, akkor az minimum bíróság elé áll. Vagyis pontosan tudni fogja, hogy túlélte-e a másik, illetve az apuka, mint felperes tuti ismerni fogja arcra és névre is Jungkookot, sőt majdnem biztos, hogy börtönbe is kerül majd hosszabb-rövidebb időre a fiú, de hogy nem múlik el az eset szó nélkül az tuti. Lehet, hogy az előttem szóló az ilyen apró, valóságtól elrugaszkodott dolgok miatt is érezhette azt, hogy nem tudja komolyan venni a történet végét. Tudom, hogy sok minden az író fantáziájára van bízva, sőt az is belefér, hogy egy alternatív univerzumban játszódjon, ahol a fizika törvényeitől kezdve az igazságszolgáltatás rendje is teljesen más, de ez a történet látszólag a mindennapjainkban játszódott.
    ...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt most nagyon szépen kérlek, hogy ne vedd bántásnak, mert én ilyet nem írnék le, pláne ilyen hosszan kifejtve egy olyan embernek, akit nem tartok jó írónak. Éppen azért írom ezt le neked, mert történetről-történetre ismétlődő jelenség ez nálad, hogy szürreálissá válnak az események, holott szerethetőek a karakterek, könnyedek a párbeszédek, mélyek a gondolatok, szép a megfogalmazás, eskü az egyik legjobb író vagy az egész csoportban, de az ilyen apró pontatlanságok és bele nem gondolások miatt néha én is úgy érzem, hogy elvész a súlya a történetnek.
      Ebbe a hibába amúgy nem csak te esel bele, bárki tévedhet tényekben, gondolj csak arra, mikor valaki valamilyen szakmával foglalkozó karaktert hoz, nem érthetünk mindenhez. Ezek elkerülésére néha elegendő, ha utána olvasunk alaposabban a témának, kicsi kutatómunkát végzünk, de néha még ezt követően is maradnak valóságnak ellentmondó, logikátlan dolgok az írásban, amúgy a szerkesztés folyamatában ekkor lép porondra a lektor, aki felhívja a figyelmünket az egymásnak ellentmondó, vagy logikátlan dolgokra. Tekintve, hogy ezek kiküszöbölésére egy konkrét szakma van, így semmiképp ne hidd, hogy ezt a hibát csak te követed el. Én is, te is, más is belefuthat ilyenbe, nincs ezzel gond, de ha fejlődni szeretnél még ennél is tovább, akkor szerintem erre érdemes neked is odafigyelni.
      Különösen azért, mert ezt leszámítva csodákat tudsz hozni nekünk hétről-hétre. Ötletes és fordulatos történeteid vannak, nagyon igényesen és szépen írsz, kellemes könnyed stílusban, az ember szinte falja a sorokat. Minden adott lenne, hogy még ennél is magasabb szintekre fejlődj.

      Remélem nem írtam semmi olyat, amivel megbántottalak, mert nem volt célom. Nagyon örültem, hogy újra olvashattam tőled. Köszönöm szépen az élményt!

      HH.

      Törlés
    2. Szia^^
      Már az előző írásomnál éreztem, hogy valami nincs rendben.
      Megpróbálok majd változtatni a stílusomon. Sokszor jelentkeztem már regénypályázatra, de egyiknél sem jutottam semeddig; akkor már értem, hogy miért. Vagyis 2015-ben volt egy kivétel; egy kisregényem bekerült egy antológiába. Kíváncsi lennék rá, arról mi lenne a véleményed…
      Valószínűleg szívből írok, és az eszem ilyenkor kikapcsol…
      Igyekszem fejlődni!
      Köszönöm a véleményedet!

      Törlés
    3. Nem meglepő, hogy bekerült, mert nagyon jól írsz, és igazából mindentől függetlenül, "csak az élvezet kedvéért is" szívesen elolvasnám azt az írásodat is egyszer.
      Szeretettel,
      HH.

      Törlés
  3. Szia!

    Őszintén szólva, én szeretem, hogy hosszan írsz, mert én se tudok röviden és így nem érzem annyira egyedül magam, + én jobban bele tudom élni magam egy történetbe, ha az hosszabban ki van fejtve. :D

    Én szeretem a fordulatokat, velem is rendesen elhitetted, hogy Tae meghalt, ami miatt meg is lepődtem, mert nálad hozzá vagyok szokva a happy endhez! xD Szóval egy darabig azt hittem, hogy Jungkook szemszögéből lesz az egész, aztán utána már világos volt, hogy Tae apja a mesélő.

    Tetszett, ahogyan kifejtetted, hogy az apja nem volt ellene a fia homoszexualitásának, mert nem az zavarta, hogy meleg, hanem sokkal inkább az, ami vele jár. Nagyra becsülöm amúgy azokat a szülőket, akik képesek elfogadni a gyerekük "másságát" kérdés nélkül, mert ott akkor tényleg működik az a bizalom dolog, aminek egy szülő-gyermek kapcsolatban elengedhetetlennek kéne lennie.

    Én mindig örülök, hogy nálad adott a happy end, meg átérzem, hogy megsajnálod a karaktereket, mert én is így vagyok vele az esetek 70%-ában xD A maradék 30%-ban elhatározom, hogy kivételesen nem kapnak szép véget :'D

    Ami engem kicsit most bezavart, és láttam említették előttem is, hogy volt pár dolog, ami úgy kivül esett a képből nekem. Én azon még nem is akadtam fent, hogy az apa nem ismerte Jungkook arcát, valahogy eddig nem jutott el a gondolatmenetem, de azt én is furcsálltam, hogy Jungkook majdhogynem halálba torkolló balesetet okozott és ennek semmi következménye nem látszott és még azt sem tudta, hogy Tae életben van.

    Ezt leszámítva nekem ugyanúgy tetszett ez az írásod, mint az összes előző körös uwu Köszönöm, hogy olvashattam és várlak a következő körben is! uwu

    ((Itt lábjegyzetként megjegyzem, hogy nekem az első körös írásod annyira megmaradt, hogy néha random eszembe jut és elfilozofálgatok rajta xD Akkor olvastam tőled először, szóval hatásos első benyomás volt! xD))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia^^
      Hát be kell, hogy valljam, nekem is az első körös írásom volt a kedvencem:/ Lehet, hogy a csúcson meg kellett volna állnomXD Nem hiszem, hogy ahhoz hasonlót képes leszek írni. Még egy második részt akarok neki, de szerintem az se lesz már ugyanolyan jó…
      Köszi, hogy írtál!:-)

      Törlés
  4. Szia!^^

    Elolvastam a kommenteket is, de amire kitérnék az most leginkább a tiéd lesz. Főleg amit Szandinak írtál, hogy a csúcson kellett volna abbahagyni. Hát remélem nem gondoltad komolyan ezt a kijelentésed, mert az életben ez számtalan alkalommal előfordulhat, de nem szabad feladni, mindig tovább kell lépni, ez most csak egy kis hiba volt. Szívből kívánom, hogy ne add fel soha az írást, remélem most ez nem szegte kedved a következő írásoktól sem; most a csoportban is fellélegeztem, amikor láttad a következő dalt és reagáltál rá. Mert hát a logikai buktatókon kívül én nem nagyon tudnék belekötni - a te írásodban és Szandiéban elevenednek meg legjobban a karakterek - és ez ugyanolyan fontos mint a fogalmazás, talán még attól is fontosabb. Engem megint sikerült elszomorítanod, aztán hirtelenjében éreztem azt a keserédes dolgot is. Kész érzelmi hullámvasút minden írásod és nekem ez tetszik.

    Nagyon örültem neki, amikor megláttam a Taekook páros nevét, aztán hirtelenjében múlt el a varázs, ahogy olvastam tovább. Tényleg azt hittem, hogy meghalt benne az egyikük. Szerintem tök jó ötlet volt az apa szemszögéből megközelíteni a dolgokat, annyival másabb volt olvasni ebben a környezetben, hogy nem egy szerelmes ember képével vontál be minket, teljesen más hangulata volt.
    Én már nem szeretnék kitérni az előttem szólóak véleményére, egyet kell velük értenem, bár nekem a vége kifejezetten tetszett és örültem neki, hogy életem párosa megint együtt lehetett XD Mert hát szerintem ezzel a részével nincs semmi baj, attól még Tae mindig vak és nem fog meggyógyulni, ellenben ott van az a személy, akire mindig is vágyott és szerelmes belé - szerintem ez nem fluff, sokkal inkább keserédes vég, mert ott van benne a maradandó betegség. És bele se akarok gondolni, hogy milyen lehet egy ilyen betegséggel nap mint nap együtt élni, elfogadnia és beletörődnie az összes szeretett embernek körülötte.

    Jaj én nagyon értékeltem, hogy benne volt a Nothing Like Us, HÁT AZ TAEKOOK ZENÉJE XD És erről most eszembe juttattad, amikor Kook énekelte valami interjún és folyamatosan Taehyungot nézte, Tae meg azt se tudta hova bújjon egyem meg. Imádom őket együtt omg, szerintem ők egymás végzetei, földöntúli csoda, vagy nem is tudom hogyan írhatnám le azt, amit irántuk érzek XD És a legvégén ez a fehér hollós rész is olyan találó volt, olyan szép. Ez egyébként valami idézet, vagy dalszöveg, vagy saját? Még sosem hallottam róla.


    Nekem összességében tetszett, külön köszönöm, hogy ezzel a csodálatos párossal írtál! 😊
    Nagyon várom a többi írásod is, most már soha nem fogok kihagyni egyet sem. Remélem még sokáig olvashatok tőled, és ez most csak még erősebbé, kitartóbbá tett. És azt is remélem, hogy most ebből merítesz egy csomó erőt és bebizonyítod mindenkinek, mire vagy képes. Fighting! ♡

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia^^
      Ott volt az XD a "csúcson kellett volna abbahagyni" végén:-) Csak azt gondolom komolyan, ahol nincs smiley.
      Meg amúgy is olyan vagyok általában, hogy egy ideig nyalogatom a sebeimet, aztán másnapra újra felvértezem magam.
      De egyébként egyet kell értenem Helgával abban, hogy az autóbalesetes résznél figyelmetlen voltam. De azt nem mondanám, hogy szürreálisan írok. Jó, itt lehet, hogy túl hirtelen, túl nagy volt a váltás, de ő már a KaiBaeknél is ezt mondta, amiben meg szerintem semmi szürreális nem volt. Max annyi, hogy a végén pont meghallotta Jongin Baekhyun üzenetét a rádióban, de hát istenem... Nem tudom, de én általában olyan regényeket olvasok, amikben vannak ilyen kis szösszenetek. Nem hiszem, hogy ez olyan ördögtől való lenne:-)
      Amúgy nem szoktam könnyen feladni. Vagyis helyzetfüggő, de csak azt adom fel, amit nem szeretek, és rájövök, hogy baromság volt belevágniXD Na de hát az írást imádom, úgyhogy ilyesmitől nem kell tartani.
      Először E/3-ban akartam írni, de az nekem olyan életidegen, meg mivel az apának nem adtam nevet, százszor kellett leírnom, hogy a férfi, a taxis, a sofőr... És ez nem tetszett, ezért gondoltam, hogy akkor legyenek ezek az ő gondolatai.
      Igen, főleg felnőtt korban sokkal, de sokkal nehezebb feldolgozni egy ilyen baleset következményeit. Azért ha valaki kiskorától benne van, és úgymond nincs összehasonlítási alapja, jóval könnyebb megbékélnie a helyzettel:-)
      Az a szöveg a végén félig idézet és félig nemXD Az RBD - Wanna be the rain című dala. Ők egy mexikói együttes, három fiú, három lány, és 15 éve kb. értük rajongtam úgy, mint most a k-pop együttesekért. Részben miattuk kezdtem el spanyolul tanulni^^ De a fehér hollót már én tettem hozzá kiegészítésképpen.
      Persze, hogy erőt adnak a szavaid! Addig biztosan nem fogok skipelni, amíg a fiacskám ki nem akar jönniXD De akkor is remélem, megúszom egy, max két skipel, aztán majd megpróbálok írni, ha alszik... (már ha nem fogok én is kidőlni a fáradtságtólXD)
      Nagyon örülök, hogy azért tetszett! Tudom, hibáztam, de azért reméltem, hogy legalább egy-két ember el tud ettől vonatkoztatni maga a történet és a szereplők miatt.
      Köszönöm, hogy írtál!<3

      Törlés
    2. Szia!

      Sajnálom, hogy a jelek szerint ez a "szürreális" téma mélyen érintett. De szeretném azt tisztázni,hogy nem gondolom, hogy a "szürreálisság" megítélésére van egy nemzetközileg elfogadott mérce, pláne nem gondolom, hogy ez a mérce én lennék. Szerintem ez egyéni ízlés kérdése, és el tudom fogadni, ha valaki máshogy látja, mint én. Én abban a hozzászólásomban is csak azt írtam le, hogy az "én ízlésemnek" hogy hatott. De azt is tudom, hogy ez nagyban függ attól, hogy ki mit tapasztalt az életben, hány éves, mennyire optimista vagy épp pesszimista. Ha csak azt vesszük, hogy pl a szerelmet hogy éli meg egy fiatal szerelmes és egy középkorú vagy épp egy idős ember, ugyanaz a fogalom mégis más és más módon élik azt meg. Én csak örülök, hogy vannak olyan emberek, akik ennyire optimisták, vagy épp ennyire jókat tapasztaltak az életben, hogy ezek a fordulatok számukra életszerűek. Én nem akarok senkit meggyőzni az ellenkezőjéről, mert az csak az én életemről állítana ki egy nyomor bizonyítványt. :D Hogy annyira negatív a világnézetem, hogy még elképzelni se tudok egy-egy ilyen szerencsés véletlent. :D
      Hiszem és tudom, hogy sok nálam sokkal pozitívabb ember él, de biztos vagyok benne, hogy nálam negatívabbak is vannak, így szerintem abban továbbra is megegyezhetünk, hogy ez ízlés dolga, így te semmiképp ne vedd ezt szerintem magadra. Én semmiképp nem szeretném, ha ez ennyire benned maradna. És ígérem, hogy többet ezt nem jegyzem meg, mert úgy látom, ez a dolog eltereli a figyelmed a kritikákban szereplő sok-sok pozitív dologról, amit pedig nem szeretnék.

      És tudom, hogy nem nekem szántad az üzeneted, de nézd el kérlek, hogy mégis hozzászóltam.

      HH.

      Törlés
  5. Szia~

    Először is omg, Taekook!
    Másodszor azt hittem Kook is meghal! ;;
    Harmadszor nagyon örülök a happy end-nek!!!
    Plusz még: Azt hittem komolyan, az elején, aki igazából Tae, csak nem volt megnevezve az férfi kedvese.. XD Jól félrevezettél!

    Nekem elejétől az az érzésem volt, hogy Tae tényleg meghalt. És erősnek éreztem az a kifejezést, ami valami olyasmi volt, hogy magával vitte a pokolba vagy az magával ragadta (mármint Tae-t). Utólag kiderült ugye, hogy a megvakult és nem meghalt, de még ha meg is halt volna, akkor is ez roszul esett a lelkemnek. Akkor menjen a mennybe, de ne a pokolba. Főleg ha még él is, de vak. Még él! Na bocsi, csak ez személyesen nekem fontos téma, és itt kicsit rossz érzés volt ezt olvasni, hogy az apuka így gondolja és ennyire elkeseredett.

    Meg amúgy az sem volt elsőre tiszta nekem, hogy az szemszögünk hány éves. Mert azt gondoltam, igazából, hogy lehet, ő Taehyung és így lesz valahogy szerelem Kookkal. Aztén kiderül, hogy ő az apja! Jó sok váratlan esemény volt, és közel sem a vége a történetnek.

    Mikor kiderült, hogy Kook az a fiú, nekem nagyon-nagyon éles váltás volt a férfinak az érzelme, gondolatai. Kicsit túlságosan is hirtelen csapott át agódásból gyűlöletbe. Még túl s dramatizálta szerintem. Még meg is akarja ölni! Mikor a fia amúgy még él... Na mindegy, nekem itt lett kevésbé szimpatikus az apuka karaktere. Nem nagyon tűnt nekem 40-50 éves magabiztos, erős kiállású férfinak. Annak örülök, hogy vgül fordult a kocka és segített a fiúknak újra egymásra találni, de a hozzáfűzött gondolatai és érzései nekem nem nagyon voltak most reálisak.

    Összesítve, nekem nagyon tetszett a novellád, csak az apuka nagyon nem lett szimpatikus. XD És olyan romantikus volt a végén a fiúk egymásra találása, főleg a dallal.. csodálatos. Nagyon idilli volt, örültem, hogy pozitívba vitted a kezdeti borút.

    Köszönöm, hogy olvashattam, nagyon várom a következőt!! ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia^^
      Igen, én is gondoltam, hogy az apuka nagy pálfordulása kicsit hülyén fog kijönni. Nem is akkor, amikor az elején még aggódik Jungkookért, aztán mikor kiderül, ki is ő valójában, mérhetetlenül dühös lesz rá, hanem később, amikor a dühe hirtelen elpárolog, és már minden erejével azon van, hogy összehozza a fiúkat… Azt hiszem, túlságosan elragadtak az érzelmek ebben a körben, ezért sem tudtam elég értelmesen gondolkodni. Csak valahogy mindenképpen happy endet szerettem volna, és nem tudom, másképp hogy oldottam volna meg…
      Örülök, hogy ismét „be tudtalak csapni”, meglepetést tudtam okozni a váratlan fordulatokkal. De talán az írás rovására megy, hogy görcsösen ragaszkodom ahhoz, legyen valami csavar a történeteimben, mert mindennek van előnye és hátránya. Ennek az a hátulütője, hogy elveszi a figyelmemet olyan dolgokról, amik nem következhetnének be, ha nem lenne ott a csavar. Itt pl. ha Jungkook bíróság elé került volna a tettei miatt, az apa ismerte volna, tehát nem tudtam volna így felépíteni a cselekmény alakulását, amitől szerintem unalmasabb lett volna, így azonban nem lett reális… Szóval ez igen nagy dilemma lett most nekem. De szerintem a következő körben nem lesz semmi fordulat, aztán majd egyszer talán eljutok arra a szintre, hogy a kettő egyszerre működjön…
      Na jó, lehet, hogy ez most túl kusza lett, és csak én értem, mire akartam kilyukadniXD
      Köszönöm, hogy írtál, és azért örülök, hogy mindennek ellenére valamennyire elnyerte a tetszésedet a novella^^

      Törlés
  6. Szia!

    Alapjáraton nem szeretem a TaeKookot (tudom, tudom… nyugodtan kövezzetek meg :D ), de ettől eltekintve olvastam a történetet, sőt ez volt az a szál, ami a legkevésbé zavart a történet során.
    Mivel a többiek előttem már leírták az észrevételeiket, én pedig a legtöbbet megegyezem, ezért inkább összeszedem azt, hogy mi tetszett úgy igazán a novelládban, és csak a végén, röviden foglalom össze a negatívumokat. Először is nagyon szeretem az írásstílusodat, és hogy mindig életteli szereplőket alkotsz. Könnyen olvasható novellákat hozol, amit sokkal de sokkal jobban preferálok, mint egy ezernyi metaforával és jelzővel megrakott írást, amit csak többszörös olvasás után értek meg igazán. Klisés megfogalmazás, de a mai rohanó világban talán jobban esik egy egy könnyedebb, egyszerűbb kis írás, mint egy bonyolult, legalábbis én így vélekedem róla. A te történeteidet úgy gondolom, hogy a szereplők viszik el a hátukon, mert van valami indíték, ok, cél, ami miatt cselekszenek. Külön tetszett, hogy az apuka szemén keresztül látjuk a történteket, mert így tényleg nem egy csöpögős románc-drámát olvashattunk, hanem egy szülő által megélt szenvedést, kínt, és más érzéseket. És különös módon, annak ellenére, hogy imádom magamat sírós sztorikkal és szomorú végekkel kínozni, itt kifejezetten örültem a happy end-nek.

    A többiek előttem már sok dolgot felsoroltak, amiket nem szeretnék ismételgetni, azóta biztosan te is rájöttél a hibáidra. De van pár dolog, amiket eddig senki nem említett, úgyhogy leírnám ezeket. Először is számomra fura volt, hogy az apa a már mondhatni felnőtt fiával szemben is ennyire védelmező, hogy 23 évesen is nehezen érti meg, hogy néha kimarad otthonról éjszakára. Lehet, hogy az én szüleim voltak engedékenyek, de én 16 évesen csináltam ilyesmit, és már akkor sem szidtak le. Mondjuk én mindigis lázadó volta, úgyhogy a szüleimet valószínűleg nem lepte meg, amikor a lányug két napra lelépett otthonról bulizni (persze nem szó nélkül, de egy rövid telefonbeszélgetéssel minden el volt rendezve). Továbbá Helga említette a bíróságos kis logikai bukkanót. Én ehhez azt tenném hozzá, hogy ha valami csoda folytán mégsem kerülne bíróság elé az ügy, és Jungkook szabadlábon marad, ha igazán szereti Tae-t, nem érezte volna, hogy el kell mennie mondjuk a temetésére vagy utólag a sírjához? Persze mindez nem történhetett volna meg, mert Tae életben maradt, és így könnyedén ki is derülhetett volna az apa cselszövése. Azért ennyire mégsem egyszerű eltitkolni hogy valaki meghal-e vagy él még, és ezt lehetne még hosszan tárgyalni.

    Összességében a logikai hibák ellenére szerintem élvezhető novella volt.
    Köszönöm, hogy olvashattam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia^^
      Örülök, hogy tetszik az írásmódom. Köszönöm, amiket írtál. Egyet értek veled az egyszerű írással kapcsolatban, bár néha csodálom azokat, akik olyan szépen fogalmaznak, de az inkább egypercesben az igazi.
      Hát.. .Nyilván nem szokványos egy túlféltő apa, főleg, ha fia van, és nem lánya, de én sajnos saját bőrömön tapasztalom, mert a férjem apja még akkor is kényszeresen védelmezi a fiát, amikor már rég nem él vele, saját élete van, gyereke lesz stb… De apuka testvére meghalt, amikor hat éves volt, így őt is kényszeresen óvták a szülei, és mintegy „örökségként” ezt továbbviszi. Remélem, az én férjem nem lesz ilyen a fiunkkalXD Bár magamat ismerve úgysem engedném…
      Temető és sír… Hmmm… Biztos ez is saját érzéseim alapján van, de én nem úgy gyászolom a szeretteimet, hogy X időnként kijárok a temetőbe, viszek virágot, stb. Sokkal többet ér, ha lélekben vagyok velük, gondolok rájuk…
      Ezeket nem mentegetőzésként írom, csak a saját szemszögemet osztom meg veled.
      Ja, és miért lennél megkövezve? Mindenkinek megvannak a maga kedvencei, és én speciel most írtam velük először, de úgy éreztem, ezt a novellát velük kell megírnom.
      Még egyszer köszi, hogy írtál!

      Törlés
  7. Szia!

    Komolyan, látva, hogy hányan szeretik a TaeKookot, lassan konkrét bűntudatom van, amiért engem a hideg ráz tőlük xDDDDD

    De amúgy igyekeztem félretenni a párossal kapcsolatos negatív érzéseimet, és többnyire sikerült is, mert alapvetően szerintem egy szépen, de egyszerűen megfogalmazott novella volt ez, amit jó volt olvasni. Tényleg olvastatta magát, még annak ellenére is, hogy azért nem éppen egyszerű a téma. Igazából én megértem az apuka szomorúságát a látássérüléssel kapcsolatban. Én is szomorú lennék hasonló helyzetben.

    Alapvetően a fordulópont nekem is furcsa volt egy kicsit, meg őszintén, nem igazán tudom elképzelni, hogy valaki, akit megkéseltek és összevertek, az így és ennyit tudjon beszélni.

    Egyébként azt így mindentől függetlenül megjegyzem, hogy nekem egy kicsit cringe emléket idéz fel a fehér holló, szóval alapon borzasztó nehezen álltam neki ennek a novellának xD nem azért, mert féltem, hogy nem lesz jó, mert ez meg sem fordult a fejemben, de na, a rossz emlékek, azok rossz emlékek xD Ráadásul TaeKook is lett-- Na, de amit igazából mondani akarok, hogy a több trigger-faktor ellenére is nagyon tetszett ez az írás.

    Köszönöm az élményt! ^^

    Pakkson

    VálaszTörlés