2020. június 16., kedd

Lay - Kérlek |OS|


MUSIC CHALLENGE - Szilaj: Száguld a musztáng

Kérlek…
Fogalmam sincs, hol vagyok éppen, és hogy meddig fogok tudni magamról, de ha lehet még egy utolsó kívánságom, arra kérnélek, hogy Yixing legyen boldog.
Nem hibáztatok senkit, amiért ilyen keveset kaphattam csak az életből. Voltak terveim, álmaim, amit egy felém száguldó autó egy csapásra megsemmisített. Hogy igazságtalannak tartom-e, hogy húsz évesen meghaltam egy bedrogozott barom miatt? Hát persze.
Még sem fogok azért könyörögni, hogy visszamehessek hozzá. Ez nem a Ghost, nem egy író által megálmodott világ, ahol a főszereplő angyal képében meglátogatja a szerelmét, vagy második esélyként új életet kezdhet egy másik testben. Te vagy a Mindenható, szóval valószínűleg minden filmet felül tudnál múlni, hogy megint vele lehessek, de nem akarok szabályt szegni, vagy, hogy kivételes eset legyek a többiekkel szemben. Elfogadtam a sorsom, még ha fáj is. Elfogadtam, hogy egymás után tűnnek el az emlékeim, és, hogy már csak az ő vonásait vagyok képes felidézni.
Már nem tudom, milyen érzés volt, amikor anyukám átölelt; nem tudom, miket csináltam apával; kit tartottam a legjobb barátomnak…
De Yixing illatát még mindig olyan intenzíven érzem, mint amikor a vállát átkarolva ücsörögtünk a szokásos helyünkön. Imádtam a levegőben szétáradó bódító liliom illatot, ami keveredve az őt körüllengő tusfürdővel bámulatosabb volt bármelyik méregdrága parfümnél.
Emlékszem gyönyörű szemeire, melyek az örök biztonságot jelentették számomra, akárhányszor rám emelte szeretetteljes tekintetét. Emlékszem az ajkaira, amiket sosem láttam lefelé görbülni; letörölhetetlen mosolyba húzódtak, amikor a társaságomat élvezte.
Mi ketten voltunk a tökéletes pár. A suliban folyton azt mondogatták, hogy undorítóan cukormázas világban létezünk, meg hogy egy gimis szerelem úgysem tarthat sokáig.
Sajnos a mi szerelmünknek nem a sok-sok kilométer vetett véget, melyek az egyetem elkezdésével közénk álltak, sem a fiúk, akik megunhatatlanul meg akarták hódítani a szívem.
Emlékszem az első találkozásunkra, amikor még jóformán rá sem mertem nézni. Népszerű diák volt, amíg én egy szürke kisegérnek éreztem magam. Tetszett kezdetektől fogva. Kinek ne tetszene Zhang Yixing? De álmaimban sem reméltem, hogy egyszer én lehetek az a szerencsés lány, aki a barátjának mondhatja.
Amilyen béna vagyok, nyakon öntöttem egy pohár kólával a menzán, mire ő ahelyett, hogy nekem esett volna, vigyorogva így szólt: „Eddig utáltam ezt az inget, de mostantól ez lesz a kedvencem. És a kólát se szeretem, de szívesen rendelek neked, amennyit csak akarsz, ha eljössz velem egy randira.”
A fent említett randin olyan ideges voltam, hogy egy újabb pohár kóla landolt a pólóján. Biztosra vettem, hogy napok, esetleg hetek kérdése és kiábrándul belőlem, de az idő csak múlt, Yixing érzései pedig egyre erősebbé váltak.
Emlékszem az első csókunkra, melynek kellős közepén a három éves öccse ránk tört, majd elrángatva a tesójától pár másodperc erejéig ő is birtokba vette a számat. Annyira nevettünk, hogy nem tudtuk folytatni a romantikázást, de cseppet sem bántuk, hogy a kis csibész közénk furakodott. Mindenesetre a következő alkalomkor már kulcsra zártuk a szobája ajtaját.
Emlékszem az utolsó telefonbeszélgetésünkre. Egy hónapja nem találkoztunk, ezért mindketten nagyon izgatottak voltunk. Végig dumáltuk az utat, míg végül Yixing azt nem mondta, hogy nem bírja kivárni az érkezésemet, így annak ellenére, hogy nem illő, felteszi nekem élete legfontosabb kérdését:
„Hozzám jössz feleségül, vagy adjam oda a zsebemben lapuló gyűrűt Minseok hyungnak, aki szintén el szeretné jegyezni a barátnőjét?”
Sikítva mondtam igent, a gyűrűt mégsem volt lehetősége az ujjamra húzni…
Pár utca választott el csupán a szerelmemtől. De még annyi sem adatott nekünk, hogy utoljára a karjaimba zárhassam.
Minden alkalommal úgy búcsúztam tőle, amikor vissza kellett mennem az egyetemre, hogy "hamarosan találkozunk". Az fáj a legjobban, hogy ezúttal nem tarthatom be a neki tett ígéretemet; soha többé nem térhetek vissza hozzá.
El sem tudom képzelni, mit élhet most át. Amikor meghalt a cicája, hetek múltán is könnybe lábadt szemekkel, elcsukló hangon beszélt róla, és fájdalmas grimaszba rándult az arca, ahányszor eszébe jutott. Esténként kiment a kertjükbe, és legalább fél órát töltött az állat sírjánál; még egy tomboló vihar sem akadályozhatta meg abban, hogy végrehajtsa szokásos rituáléját.
Nem akarom, hogy ideje nagy részét a temetőben mulassza. Bárcsak üzenhetnék neki valahogy! Bárcsak elmondhatnám, hogy azt szeretném, ha nem adná fel az eddigi életét: továbbra is a sarki bárban gitározna hétvégente, eljárna a srácokkal bowlingozni, elvinné a kisöccsét edzésre... Attól félek, magába fog fordulni, ki se fogja tenni a lábát jó ideig az utcára, és így rajtam kívül minden egyebet el fog veszíteni, amit valaha szeretett.
Most szomorkodhatnék amiatt, hogy hány dolog várt még rám, hogy mennyi mindentől lettem megfosztva, de sokkal jobban aggódom Yixing jövőjéért. Öt éves volt csupán, amikor az édesanyját elragadta a rák. Az apukája a mai napig nem heverte ki a felesége halálát, de legalább neki ott volt a kisfia, akiből erőt meríthetett. Újra megházasodott, lett még egy gyermeke, de sosem tudta úgy szeretni a második nejét, mint az elsőt.
Nem akarom, hogy Yixing is így járjon. Nem akarok az egyetlen lenni az életében. Persze könnyű az észt osztanom, pedig ha nekem kéne nélküle élnem, én is elzárkóznék a világ összes férfijától. Csak abban bízhatok, hogy az idő a segítségére lesz, és a múlásával enyhülni fognak a rajta ejtett sebek. Hiszem, hogy egy embernek több lelki társa is lehet élete során; a kérdés csak az, hogy kitárja-e a szívét esélyt adva a következőnek.
Bárcsak örökre emlékezhetnék rá! Nem elég, hogy többé nem érhetek hozzá, nem hallhatom imádott nevetését, percről percre egyre több kép hullik szét; egyre több emléket nyel el az engem körülölelő sötétség. De azt sem bánom, ha ennyit sem őrizhetek meg, csak neki adj békét, kérlek!
Szörnyen méltatlan, hogy egy gondatlan sofőr hány embert tehet tönkre. Hogy ő életben marad, amíg az ártatlan már a kórházba sem ér el… Nem búcsúzhat el a szeretteitől, míg azt a másikat várni fogja a családja, még ha évekre börtönbe is kerül.
Kutathatnám a miértekre a választ, hiszen rengeteg van: Miért pont én? Miért pont most? Miért, miért, miért?
Okolhatnám a belém csapódó autó vezetőjét, vagy azokat, akik kábítószerek használatába hajszolták, vagy akik nem akadályozták meg, hogy kocsiba üljön… Esetleg Téged… De attól sajnos semmi sem változna meg. Nem tehetem meg nem történté az eseményeket, egy kérésem viszont lenne.
Lassacskán minden homályba borul. Az idő előrehaladtával ködbe vész Yixing illata, a csodás érzetek, melyeket egyetlen pillantással váltott ki belőlem… Nemsokára már azt sem fogom tudni, kicsoda ő, és ki voltam én…
De előtte még kérnék Tőled valamit!
Van egy lány. Régebben nagyon idegesített, hogy folyton a barátom körül legyeskedett, de valójában kedves, szép, és tiszta szívéből szereti Yixinget. Sosem akarta elvenni őt tőlem, teljesen korrektül viselkedett, nem nyomult; a pillantásai mégis egyértelművé tették számomra, mennyire odavan érte.
Yixing is kedveli. Sok közös van bennük, és biztos vagyok benne, hogy szép párt alkottak volna, ha vele ismerkedett volna meg korábban.
De persze bárkinél megtalálhatja a vigaszt jelentő újrakezdés reményét. A rá mosolygó pincérnőben, amikor beül egy kávézóba, a kutyáját sétáltató leányzóban, aki arra vágyik, hogy ne egyedül rója az utcákat a kedvencével mindennap… A lényeg, hogy egy szép emlékként gondoljon rám, ne a halott menyasszonyaként. Én akarok lenni az első szerelme, aki mindennél többet jelentett neki, de továbblépve leljen rá arra, aki a gyerekei anyja lehet, és a társa egy életen át.
Nem csoda, hogy az elvesztésem után összetört. Én sem tudnék talpra állni a helyében jó sokáig, de kérlek… Kérlek, hogy idővel találja meg a boldogságot.
„Te vagy az én boldogságom” – sokszor mondogatta ezt, de kérlek, mutasd meg neki azt az utat, ami ugyanolyan boldogsággal van kikövezve, ha rászánja magát, hogy rálépjen.
Kérlek, segítsd őt, hisz nagyon nehéz lesz számára visszanyerni a hitet, de ha Te nem engeded el a kezét, fel tud majd állni, és lassú léptekkel el fog indulni azon a bizonyos ösvényen.
Emlékszem arra a napra, amikor… amikor…
Minden összemosódik; csak egyetlen szó visszhangzik szakadatlanul a tátongó űrben, pedig már azt sem tudom, mit jelent…
Kérlek…  



5 megjegyzés:

  1. Szia!^^
    Hát először is annyira örülök, hogy írtál erre a körre, olyan jó volt végre olvasni tőled!^^
    Emlékszem azt írtad, hogy nem lett sok köze a dalhoz, de szerintem tök jól feldolgoztad, csak egy kicsit más szemszögből.
    Egy nagyon szomorú témát választottál. Tényleg borzalmas belegondolni, hogy valaki megtalálja élete szerelmét és ilyen okból veszíti aztán el, ráadásul ilyen fiatalon. Teljesen át tudtam érezni a főszereplő érzéseit. Én is ehhez hasonlóan gondolkozok, és bár nem tudhatom, de ha ilyen helyzetbe kerülnék szerintem én is a szeretteim boldogságát kívánnám és nem a saját halálomat sajnálnám legfőképpen.
    Huh, egyébként annyi gondolat megfogalmazódott bennem, úgyhogy próbálom összeszedni a gondolataimat, de úgy érzem katyvasz lesz az egész xd
    Nagyon megható volt, hogy Yixing volt az utolsó, akire emlékezett, az pedig, hogy leírtad, hogy épp hozzá igyekezett, lényegében azért, hogy hivatalos menyasszony legyen még szívbemarkolóbbá tette.
    Nagyon racionálisan gondolkodott a lány, ezzel nagyon megfogtál. Hiába ért véget az élete, ő nem szomorkodott rajta, nem rinyált azon, hogy igazságtalan az élet, hanem az utolsó perceit imádkozva töltötte. Ez szerintem nagyon érett, nemtudom ki lenne erre tényleg képes, de a szememben nagyon szimpatikus lett a lány.
    Amikor leírtad az első csókukat, meg a jólás sztorit nagyon jót nevettem. Ezzel egy kis keserédes humort sikerült belecsempészned, amitől igazából még szomorúbb lett az egész történet.
    Egy kicsit meglepett, hogy ketten is Istennel írtatok, de már Vivinek is írtam, hogy én imádom az ilyen témákat^^ örülök, hogy ilyesmiket hozott ki ez a zene :D alapvetően én nem mondanám magamat hívőnek, bár mostanában annyi minden történik körülöttem ezzel kapcsolatban, hogy tényleg sokat gondolkozok ezen mostanság, úgyhogy különösen jól esett most ilyet olvasni.
    Ez a gondolat nagyon megfogott:"Hiszem, hogy egy embernek több lelki társa is lehet élete során; a kérdés csak az, hogy kitárja-e a szívét esélyt adva a következőnek." - én is hiszek ebben, bár egy nagyon fájdalmas dolog ez valójában. Van, hogy valakinek nem adatik meg, hogy a lelki társával töltse az életét, de ez nem jelenti azt, hogy nem találhat mást. Olyan nehéz ezt jól megfogalmazni egyébként xd. Meg szerintem a lelki társ fogalma nem egyenlő életed szerelmével, egy lelki társ nem feltétlenül a szerelmed.
    Biztos vagyok benne, hogy Yixingnek sok időbe fog telni, amíg feldogozza a menyasszonya elvesztését, de én reménykedek, hogy Isten meghallgatta a lány szavait és segíteni fog neki ^^
    Imádtam ezt a novellát, és annyira örülök, hogy az utolsó két körre visszatértél!^^
    Nagyon elgondolkodtatott az írásod, úgyhogy bocsi a szófosásomért xd
    Köszönöm, hogy olvashattam!^^

    VálaszTörlés
  2. Szia!!!
    Húú, hát amúgy ha nem tudnád, akkor remélem mostmár biztosan tudod, hogy odavagyok az írásaidért én is! XD Wow.
    Hát ez nagyon durva volt, történetileg is, imádom a könnyd fogalmazásodat, faltam a sorokat. Ez a kör annyira illuminati, annyira összehangoltan ráéreztünk többen is a szereplőkre, a témára. Első hallásra a dal tényleg olyan volt számomra, mintha egy dicsőítő zenét hallanék, egy Hillsongot vagy valamit, annyira olyan volt. Aztán utána gondolkodta, hogy mit írjak, és eskü az volt az első ötletem, hogy valami imádság féle, de nem tudtam hogy milyen formában, hogy is nézzen ki, meg hogy egyáltalán hogy kezdjek neki, mi legyen a vége.. Öülök, hogy végül nem azt írtam meg, mert te sokkal jobban kivitelezted ezt, az egész, mintegy utolsó imádság Isten felé. És ekkor is önzetlenül Yixingre gondolt a lány, és az ő javát kereste.. Nagyon tetszett a lány karaktere, szimpatizáltam vele, aranyos vagány lányt képzeltem magam elé, és annyira szörnyű, hogy ez lett a vége. ;;;;;;;;;
    Az emlékek, az első csók, a kiöntött kóla és randik, annyira tetszettek, megmosolyogtattak, hát mit meg nem adnék egy ilyen fiúért, aki így hív randira, lehet ki kéne próbálnom véletlen leönteni valakit, aki tetszik, hátha elhív. XDD Amúgy félve kezdtem neki, féltem, hogy Yixing lesz az, aki meghal, de nem, bár így sem sokkal boldogabb. Egyik sem kevésbé rosszabb a másiknál és kegyetlen hogy így történt, ahogy elmondtad az írásban is. Esélye sem volt elbúcsúzni, míg a drogos sofőr tovább élhet.. Igazságtalan. Borzalmas. Sajnos sok ilyen történik a világban, és undorító emberek vannak, de én hiszek abban, hogy az ilyen ártatlan emberek, mint ez a lány is és Xing is, megtalálják a békét és a nyugalmat, idővel a boldogságot.
    Érdekes amúgy, ez a "hamarosan találkoznk" - ez volt az utolsó mondata hozzá. Pár éve volt egy ilyenem, hogy amikor mentünk haza a suliból és elköszöntem a barátnőmtől úgy, hogy "holnap találkozunk", akkor sose találkoztunk másnap. Beteg lett, elaludt és azért nem jött, egyebek. Amint ez kb 5 alkalommal megtörtént, azóta nem mondom ezt senkinek, legfőképp neki nem, mert olyan ez, mintha direkt rátelepedett volna erre a "holnap találkozunk/hamarosan találkozunk" kifejezésre egy rossz izé, amiben benne van az, hogy nem úgy lesz, amint én azt gondoltam és vártam. És ez még itt is beigazolódott. Tényleg nem mondom ezt többet. XD
    Örülök, hpgy visszacsatlakoztál, nem tudom mondtam-e már, de tényleg örülök! ^^ Olyan jó volt megint olvasni tőled és remélem, hogy a következő challene-ben is részt tudsz venni. És alig várom már a következő, egyben utolsó körös novelládat arra a csodálatos dalra. Köszönöm, hogy olvashattam, elgondolkodtató volt és nagyon megragadó.<3

    VálaszTörlés
  3. Szia!^^

    Hát nyílt titok, hogy te vagy az egyik kedvenc íróm, így annyira örülök neked, hogy végre megint megleptél minket a csodás gondolataiddal és karaktereiddel. Hihetetlen amúgy, hogy még ebben a kis fohászkodásban is jobban élt a lány karaktered, mint pl nálam egy 5000 szavas novellában.

    Amúgy érdekes így belegondolni, hogy vajon a halál után megmaradnak-e az emlékeint, vagy elvesztjük őket. A Goblinban is az van, hogy a kaszások ilyen "elfelejtő" teát itatnak a halottakkal, mert állítólag úgy lesz jobb nekik utána. A dorama után belegondoltam, és én tutira nem innám meg azt a teát, mert nem léteznék a családom nélkül, pláne ha elfelejteném mamát vagy anyát. De sajnos itt választása se volt a lánynak, ami borzalmas.

    Hihetetlen az is, hogy a lány nem örjöngött, és még új szerelmet is kívánt Yixingnek. Hát bevallom őszintén, nekem ez biztos nem ment volna ilyen rövid időn belül. Persze, ha már megvolt a gyász meg minden én is azt kívánnám a szerelmemnek, hogy találja meg újra a boldogságát, de valamilyen önző oknál fogva azt akarnám, hogy én legyek neki az első. Amit te említettél is Yixing apjánál, hogy az első feleségét sokkal jobban szerette. Úgyhogy ez az önzetlenség, ez a fajta szeretet ami a lány szívében van hát irigylésre méltó.

    Én hívő vagyok, külön jólesett olvasni már csak emiatt is, de ha nem lett volna benne ilyen szál, valószínűleg akkor is elérted volna, hogy imádjam ezt a novellát. Nagyon megérintettél, elgondolkodtattál és megint bebizonyítottad, miért vagy az egyik kedvencem.

    Ja és amúgy Yixing nekem külön szívügyem, ő volt az első biasom, miatta szerettem meg az exot, vele is olvastam életem első exo ficijét. Felidézted az emlékeket ;;

    Köszönöm ♡

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Hűha, megint egy szomorú téma :(
    Egy kicsit jót mosolyogtam azon, mikor azt írtad, hogy ez "nem egy író által megálmodott világ, ahol a főszereplő angyal képében meglátogatja a szerelmét, vagy második esélyként új életet kezdhet egy másik testben."
    Szomorú történetet alkottál, és meglepődtem, hogy milyen kis rövid az eddigiekhez képest, de örülök neki, mert megmutattad, hogy tudsz jól írni és érzelmeket átadni egy rövidebb írásban is.
    Tetszett, hogy keretet adtál a sztorinak, és közben végig mentünk a kezdetektől a mostig. Olyan érzésem volt, mintha pont most haldokolna a lány és ezek jutnak eszébe, vagy küzdenek az életéért, de végül meghal, esetleg kómában van...na jó, befejezem :D
    Huh, mit is mondjak meg...tetszett az a gondolat is, mikor azt írtad, hogy nem fog okolni már senkit, mert már nincs értelme, illetve, hogy kér a vőlegényének egy második esélyt (amúgy fogtam a fejem, mikor feltette a telefonba a nagy kérdést, mikor már majdnem megérkezett a csajszi, de utána örültem, hogy így lett, mert így legalább tudta, hogy igent mondott volna - amúgy én is írtam egy ilyen történetet, csak én Chanyeol szemszögéből és ő is gyűrűvel várta a barátnőjére, de az balesetet szenvedett és meghalt, szegényke meg nem tudta feltenni a kérdést - hát őszintén nem tudom melyik a jobb verzió XD )
    Azt még megjegyezném, hogy egy ilyen nagy szerelem, meg eljegyzés után bekövetkezett tragédia örökre kísérti az embert és lehet h egy másik csajszival tök boldog lesz és elfeledi Őt. de az emlékétől sosem fog megszabadulni. (Láttam egy ilyen témájú filmet is, és ott sem tudott a férfi belenyugodni abba, hogy tragikusan elhunyt élete nagy szerelme, pedig az akkori feleségével asszem az 50. évfordulót ünnepelték)
    Köszönöm, hogy olvashattam!

    VálaszTörlés
  5. Szia!

    Bocsánat, hogy ennyire későn értem ide, egyszerűen nem volt rendesen időm leülni és nem akartam elkapkodni a kommenteket, így inkább késtem egy kicsit.

    El kell, hogy mondjam, hogy nagyon fájt a lelkemnek ez a kis novella. Az ember - legalábbis én biztos - sokszor eljátszik a gondolattal, hogy van-e valami a halál után és mindig azzal nyugtatom magamat, hogy vagy van, vagy újjászületünk, vagy lesz valami. Itt is érdekes volt belegondolni, hogy mi játszódik le egy haldokló ember fejében és annyira megfacsarta a lelkemet, hogy a leányzó annyira szerette Layt, hogy még a legeslegeslegutolsó gondolatai is körülötte forogtak, hogy hadd legyen boldog, hagy tegye túl magát a történeteken és ez annyira őszinte és tiszta szeretet, ami véleményem szerint nagyon ritka a mai világban. Egyszerre volt nagyon szomorú és nagyon jó is olvasni.

    Nagyon örülök, hogy visszatértél közénk erre az utolsó két körre, nagyon várom, hogy az utolsó körös novelládhoz is eljussak!

    Köszönöm szépen, hogy olvashattam és még egyszer bocsánat a késésért!

    VálaszTörlés